Mindent a filmről: Hogyan legyél latin szerető?

Hogyan legyél latin szerető - A szerető mexikói családban nevelkedő, Maximot (Eugenio Derbez) úgy nevelték, mint minden más fiatal fiút ebben a világban, egyetlen kis különbséggel. Ő arról álmodott, hogy soha, soha nem kell majd keményen megdolgoznia semmiért ebben az életben. És 25 éven keresztül sikerült tökéletesítenie tudását a csábítás és a romantika mezején, hogy biztosítsa céját: a házasságot egy gazdag, idősebb nővel, aki majd megveszi számára azokat a dolgokat, amiket úgy érezte, megérdemel. Ám Maximo nem számolt avval, hogy ez az álom rémálommá válhat. Amikor az ő gazdag, idősebb felesége, lecseréli őt egy sokkal fiatalabb modellre.

Az utcára került Maximo az újdonsült szűkös körülményei között arra kényszerül, hogy felkeresse elhidegült húgát, Sarat (Salma Hayek) és az ő 10 éves fiát, Hugót (Raphael Alejandro). Amikor lehetőséget kap, hogy segítsen a kocka unokaöccsének felkeltenie egy aranyos és gazdag iskolatársa figyelmét, Maximo újra beveti képességeit, hogy megcsípje a kislány milliárdos nagymamáját, Celestet (Raquel Welch). Felfegyverkezve a legszűkebb Speedo és legszexisebb sétával, Maximo beveti magát, hogy visszaszerezze kiváltságos életét. Azonban, amit ez a javíthatatlan Latin szerető nem tud, az az, hogy ha családról és a szívügyekről van szó, akkor a legjobb dolgok az életben azok tényleg ingyen vannak.

A játékfilm a színész / író Ken Marino (Burning Love Childrens Hospital) rendezői debütálása, olyan sztárokkal, mint a fiatal komikus titán, Eugenio Derbez mint Maximo, aki mint írója és rendezője ismert az „Instruction Not Included” filmből. További szereplők, az Oscar-jelölt és Emmy-díjas Salma Hayek (Frida, Ugly Betty), Rob Lowe (Parks & Recreation, Behind the Candelabra), Kristen Bell (Frozen, The Good Place), és a legendás Raquel Welch (Szöszi), Rob Corddry (Childrens Hospital, Ballers) Rob Riggle (21 Jump Street, The Daily Show), és a fiatal csillag, Raphael Alejandro mint Hugo (Once Upon a Time, Kindergarten Cop 2). Szintén szerepel Renée Taylor (The Nanny), Rob Huebel (Childrens Hospital), Michaela Watkins (Casual) és a TV ikon, Golden Globe és Tony® győztes Linda Lavin (Alice, The Good Wife).

A forgatókönyvet írta Chris Spain és Jon Zack. Producerek: Derbez, Benjamin Odell, Mike Upton.

A rendező Ken Marino kreatív csapatát erősítette az operatőr John Bailey (A Walk in the Woods), látványtervező Marcia Hinds (Annie), jelmeztervező Molly Grundman-Derbosi (Grandma), szerkesztő John Daigle (Childrens Hospital) zeneszerző Craig Wedren (Wet Hot American Summer: 10 évvel később, School of rock), sminkes Melanie Hughes-Weaver (Pitch Perfect 2) és a fodrász Michael White (Mission: Impossible - Rogue Nation).

HOGYAN KÉSZÜLT A FILM: HOGYAN LEGYÉL LATIN SZERETŐ

Az „Instructions Not Included” 2013-as film sikerét felülmúlni nem volt könnyű feladat a szupersztár Eugenio Derbez számára. Mégis, az időzítés fontosságát bizonyítja, hogy míg jó néhány egyéb kisebb szerepet elvállalt, eközben Derbez türelmesen kereste a megfelelő projektet. Derbez jól bevált vígjáték brandjéhez illő szerep megtalálása komoly feladat, így amikor Derbez és a 3pas Productions partnere Benjamin Odell meghallotta, hogy egy öregedő dzsigolóról készül forgatókönyv, rögtön tudták, ez az, amire vártak.

„Olyan forgatókönyvet kerestem, ami illik az akcentusomhoz, a közönségemhez, a koromhoz, lényegében hozzám” emlékszik mosolyogva Derbez. „Azt szerettem ebben a történetben, hogy tudtunk játszani azzal, hogy valaki szép és csinos, mint Julio vagy Enrique Iglesias vagy Ricky Martin. Maximo valóban öregszik, épp a legrosszabb éveit éli és ettől olyan vicces a karaktere.”

Az ellenállhatatlan duó kezdetben tv-sorozatnak képzelték el a bukott dzsigoló történetét, aki meg próbál talpra állni. Mivel a latin szerető képe világszerte ismert, az ikonikus kép szinte várta, hogy film készüljön belőle a közönség számára. Ezen felül, a kihívást jelentő szerep, lendületet ad Derbeznek és a korábbi filmjeinél, egy szélesebb közönséghez szól.

„Imádtam a gondolatát annak, hogy valaki, aki annyira lusta és elkényeztetett megpróbálja a középosztály életét élni” magyarázta Odell. „Ez nagyon vicces. A latin szerető sztereotípiával kezded, és aztán darabokra szeded. Ez volt az, ami leginkább izgatott minket. Eugenio vígjátéka nagyon is valóságos és emberi. Azt hiszem, ő egyike azoknak a ritka komikus erőknek, amely a fizikai komédiára épül. Maximo karaktere könnyen megvetendő, de Eugenio hozzáad egy kis könnyedséget, ettől annyira szerethető, hogy képes vagy sokkal többet is kihozni belőle.”

Megtalálni a legmegfelelőbb vígjáték elemeket egy történetben, ahol egy öregedő, a túlzottan elkényeztetett dzsigoló megpróbál a normális családi életbe beilleszkedni, nem könnyű. Bár a közönség röhög majd Maximo gyakran felháborító bohóckodásán, fontos, hogy egyben szurkoljanak is érte, hogy felismerje bűnét. Ken Marino rendező a kellemetlen vígjátékok nagymestere (Childrens Hospital és Lángoló szerelem). Megtalálni az egyensúlyt a vidámság és a szív között óriási lehetőséget adott neki, mint debütáló rendezőnek. Kent olyan klasszikusok ihlették, mint a The Jerk, A nagy Lebowski és az Aranyoskám, és meg akarta mutatni, hogy még a legszélsőségesebb karakterek is szerethetők a valós érzelmeik miatt.

„Megtettem mindent, hogy megkapjam ezt a munkát,” mondta Marino. „A célom az volt, hogy olyan filmet készítsek, ami hangvételében olyan, mint azok a filmek, amelyek hatással voltak rám. Írótársam (és feleségem) Erica Oyama is azt akarta, hogy több melegség, érzés legyen benne, így kicsit felturbóztuk Maximo és húga Sara kapcsolatát. Úgy éreztük, ha megtudjuk találni az egyensúlyt a szívük és az igazság között, akkor berakhatunk extrémebb vicceket is, mint a leszedhető karok, vagy amikor Maximo beugrik a medencébe és az egész hajfestékes lesz, vagy amikor két srác üldözi őt és megragadják a golyóit. Eugenio karaktere ezek tökéletes kombinációja.”

A latin szerető képe kitörölhetetlen Hollywood történetében, de kissé anakronisztikus a 21. században. Marino Derbezt dicséri, amiért az nem akarta elkerülni a múltbéli archetípust, hanem fejet hajt a mexikói nagy latin szeretők előtt is, mint Mauricio Garcés.

„Amikor találkoztam Eugenioval” meséli Marino, „megnéztük néhány tipikus Garcés jelenetet és hosszasan átbeszéltük őket. Ez a film dicsőíti az, ikonikus latin szeretőket. És akkor ott van Eugenio, egyfajta gúnyt űzve a sztereotípiákból. Abban bízunk, hogy a film átfogja az egészet.”

A többi szereplő is szívesen vette a latin szerető témát, köztük Rob Lowe, aki imádta játszani Maximo barátját, a bronz barnára sült aranyásót, Ricket.

Derbez szerint, „Minden férfi hordoz magában egy kicsit a latin szeretőből. Ha megvan az energiád és van hozzá önbizalmad, akkor te is lehetsz latin szerető. Ez nem egy sztereotípia. Ez egy életmód!”

A hallgatóság elég kifinomult ahhoz, hogy tudják, a legjobb vígjátékok akkor működnek, ha a filmkészítő csapat beavatja őket a viccekbe. Ez a klasszikus definíciója egy egységes frontnak. Ha az emberek a képernyőn jól érzik magukat, és ez az érzés túlmutat a vásznon, akkor elméletileg a közönség is jól mulat.

Marino, mint író, színész és rendező, már elég darabon dolgozott ahhoz, hogy tudja, mi működik a közönségnél és mi nem. Ahogy felkészült első nagyjátékfilmje rendezésére, ösztönösen érezte, hogy sokkal jobb lenne, ha egy kis segítséget kap a barátaitól és azoktól, akikkel már korábban is dolgozott különböző projekteken.

„Amikor megkaptam ezt a munkát,” mondja Marino, „Az első gondolatom az volt, hogy „Oké, kit tudnék felhívni? Ki az, aki szuper vicces és szuper tehetséges, hogy egy másik szintre emelje a filmet?” Nagyon szerencsés vagyok, amiért egy csomó nagyon tehetséges barátom van. Szóval felhívtam őket, és mindenki igent mondott.”

A felhívottak között volt Kristen Bell, aki Cindyt, az énekes joghurt üzletvezető-macska tulajdonost alakítja, aki Maximo első igazi munkaadója. Szintén izgatottan várták a forgatást a „Rob hátvédek” ahogy Maximo hívta őket: Rob Riggle és Rob Huebel, Nick és Scott szerepében, a gyalázatos autó bontó tulajok, akiket Maximo megpróbálja átvágni, valamint Rob Corddry, mint Quincy, a gazdag Celeste dzsigoló blokkoló sofőrje. A TV rajongók láthatják majd Michaela Watkinst a „Casual” sorozatból, aki Salma Hayek főnökét játsza az építészeti cégnél. Valamint a színház és TV legenda, Linda Lavin mint Millicent, Rob Lowe botrányosan kalandos cukor mamája.

„Számomra” folytatja Marino, „és minden bizonnyal az Eugenionak is, fontos, különösen a vígjátékban, hogy olyan emberekkel dolgozz, akikben megbízol, akikkel biztonságban érzed magad, és akik biztonságban érzik magukat a társaságodban. Azt hiszem, akkor születnek a varázslatos percek, amik nincsenek is benne a forgatókönyvben, hanem csak megtörténnek.”

Nem csak Marino vonta be a vígjátékbe a barátait, Derbez is családi ügyet csinált a forgatásból. Derbez saját fiát, Vadhirt kérte fel a fiatal Maximo szerepére, amikor még fénykorában a sárga Speedo gatyában egy hedonista fürdőben dolgozott a medence parton.

„Vadhir négy hónapig diétázott,” mondta Derbez. „Edzett és majd megölte magát, hogy formába kerüljön a szerep kedvéért. Ez annyira furcsa. Az emberek folyton azt kérdezték tőlem, „Hogyan találtál valakit aki pontosan úgy néz ki, mint te fiatalon? Mire én: ezt 25 éve terveztem!” Még Salma is azt mondta nekem, amikor meglátta a film trailert, „Mi a fenét csináltál? Csodálatosan nézel ki! Mondtam neki, hogy nem én vagyok az, hanem a fiam. Mire ő: „Azt hittem, te vagy! El akartam kérni a plasztikai sebészed számát!”

Annak ellenére, hogy több mint 30 éve barátok, Derbez és Hayek mindig sajnálták, hogy soha nem volt lehetőségük együtt dolgozni. Ahogy Sara, Maximo akaratos építész testvére, Hayek azt mondta, nem volt nehéz kialakítani egy családias köteléket Derbezzel. (Érdekesség: mind a ketten szeptember 2-án születtek.)

„Már elég régóta barátok vagyunk Eugenioval” magyarázta Hayek. „Amikor megalapítottam a produkciós cégemet, az egyik első ötletem az volt, hogy kéne egy show Eugenionak. De Amerika még nem állt készen erre, ez még az Ugly Betty előtt volt. Mi sok mindenben nagyon hasonlítunk. Nem tudok elképzelni jobb felállást, mint hogy testvéreket játszunk. Számomra ez egy nagyszerű lehetőség, hogy spanyolul játszhatok egy mexikói nő szerepében, szórakozhatok és egy kicsit újra élhetem a gyerekkorunkat. Mexikóban átélhettem a gyerekkoromat, egy testvérrel, aki a való életben is olyan, mintha a testvérem lenne.”

Derbez számára más praktikus megfontolásból is jó volt, hogy Hayek csatlakozott, azon túl, hogy végre együtt is dolgozhattak. A duó utólag a stúdióban felénekelte a vidám „El Triste” klasszikus ballada salsa változatát is, mint a film zenéje.

„Csodálatos volt együtt dolgozni Salmaval, mert nagyon szerethető. Őrült. És nagyon kreatív. Mindig újít. Nagyon jó érzés volt, amikor spanyolul játszottunk. Olyan volt, mintha nem is színészkednénk. Olyanok voltunk, mint a testvérek, akik csak bolondoznak együtt. Ritka az ilyen kémia. Annyira jó, hogy két igazi mexikói játszott mexikóiak, mert egy csomó hollywoodi filmet láttam már, amiben nem mexikóiak alakították a mexikóiakat. Egy másik producer máshonnan vett volna fel színésznőt és valószínűleg a közönség amúgy sem tudta volna megmondani mi a különbség. De mi tudjuk, ha valakinek kolumbiai, argentin vagy spanyol akcentusa van. Nagyon fontos volt számunkra, hogy két igazi mexikói játssza a mexikói szerepeket.”

Remélhetőleg az közönségnek Oz-szerű meglepetés élménye is lesz, a gondosan kiválasztott színészeknek (és cameosoknak) köszönhetően. Legnagyobb meglepetés az Emmy-és Golden Globe®- jelölt, Rob Lowe, aki mint Rick, a gigolok „Yodája” szerepel a filmben.

„Ken Marino volt az oka, hogy vállaltam a filmet,” magyarázza Lowe. „Eugenio szép meglepetés volt, de számomra eddig ismeretlen. Mindig is szerettem volna Kennel együtt dolgozni és tudtam, ha ő csinálja a filmet, akkor a tónus hibátlan lesz. Ken ezt jobban tudja, mint bárki más.

Lowe a szerepéről ezt mondja: „Engem 25 évvel ezelőtt háziasítottak, most lesz az évforduló,” nevet. „Még mindig van egy nagyon ködös emlékem arról, milyen szinglinek lenni. Ez nagyon ködös. De a film közben ez mind újra eszembe jutott. Mókás volt ennyi év után újra szabadjára engedni ezt a részem.”

Marino és több másik férfi is izgatott volt, hogy a szexszimbólum, az elbűvölő Raquel Welch is csatlakozik a forgatáshoz, mint a szuper gazdag özvegy, Celeste, aki felejthetetlen része a filmnek. Ugyanez vonatkozik az Oscar-jelölt színésznő és íróra, Renée Taylorra, aki lélegzetelállító fordulatot hoz, mint Maximo egykori szerelme, Peggy. (Várj, amíg meg nem látod, hogy kit választ Maximo helyett!) És akkor ott van még a tehetséges Raphael Alejandro, vagyis Hugo, Sara fia és Maximo idétlen, de komoly unokaöccse, aki a legbájosabb módon hidalja át a korkülönbséget.

„Raphael Alejandro az egyik legaranyosabb fiú, akivel valaha együtt dolgoztam” mondja Derbez a tehetséges kiscsillagról. „Csodálatos!”

Marino egyetértve teszi hozzá, „Egy csomó gyereket felvételiztettünk. Volt valami különleges benne. Volt valami kiemelkedő a személyiségében, mellette pedig nagyon szórakoztató és okos. Nem próbált meg valami olyasmi lenni, ami nem. Magát adja a filmben. Legalábbis az egyik változatát. Azt hiszem, hat különböző nyelvet beszél! Lenyűgöző.”

Hayek kiemelte, hogy a film zseniálisan vegyíti a kontrasztokat, ezáltal tovább növelve a humort, ahogy a különböző kultúrák és generációk találkoznak. Ez a film esszenciája.

 „Azért is szuper a film, mert egy széles közönséghez szól,” mondja Hayek, „Tetszett a gondolat, hogy bizonyos szempontból Maximo élvezi a munkáját. Fontos neki, hogy ezek a nők jól érezzék magukat. Ez ad neki örömet. Abban a pillanatban, ahogy idősebbek lesznek, a társadalom figyelmen kívül hagyja őket. Úgy gondolom, hogy ez egy szép képesség, ettől eredeti a film. Mindenki nevet magán, ahogy nevetünk a latin szeretőn. Ez egy csupaszív film, és ez rendkívül fontos. Egy kicsit szemtelen, de ezek olyan viccek, ami csak a felnőtteknek szólnak, a gyerekek pedig élvezhetik a humoros jeleneteket.”

A filmet helyszínen, Los Angeles különböző részein forgatták, és Marino büszke arra, hogy nem csak a legendás, csillogó városrészeket tükrözi, amiket megszokhattunk. Annak ellenére, hogy olyakor elég felháborító események fordulnak elő egy-egy jelenetben, Marino számára fontos volt, hogy a város is kulcsszereplő, és a valóságot tükrözze. A multi-kulturális és kétnyelvű látvány- és hangvilágot szépen kiegészíti a Grammy-díjra jelölt Carla Morrison zenéje.

„ Los Angeles teljes szépségét bemutatjuk, mert egy csomó szép van benne,” mondta Marino. „A célunk az volt, hogy bemutassuk a sokszínűségét, a különböző kultúrákat és életmódokat, Los Angeles valódi arcát.”

„Valódi áldás volt LA-ben forgatni.,” teszi hozzá Derbez. „Ebben az esetben, tényleg luxus volt, hogy ezt megtehettük. És olyan jó úgy látni L. A.-t, ahogy van.”

Az időzítés ismét úgy néz ki, hogy Derbez oldalán van, a Latin Szerető megjelenésével. Egy olyan korszakban élünk, amit a túlzott luxus és státusz szimbólum dominál, Maximo pont „otthon” érezheti magát a hollywoodi csillagok Instagram dokumentálta korszakban. Derbez keményen dolgozott azért, hogy az egyik legjobb művész legyen Mexikó és Latin-Amerika között. Bár tett már lépést ez ügyben az Egyesült Államokban, de a Latin Szerető megadta neki az élete első angol főszerepét. A színész-rendező elismerte, hogy a folyamat időnként „trükkös”, sőt azon is elgondolkodott, hogy ez a típusú vígjáték, mennyire jön majd át egy másik nyelven.

„Az u.n. hispanic világból jövök, ami elég széles,” mondja Derbez. „Nagyok vagyunk! Ebben a filmben, olyan helyekre megyek, ahol még soha nem jártam, de elég visszafogottan teszem. Ez valóban egy tanulási folyamat volt, de úgy érzem, nagyon jót tett.”

A kész film láttán Derbez magabiztosabb, mint valaha, hogy az anyag üzenete a lehető legszélesebb közönséghez is eljut. Ez egy szakasza annak az átfogó tervnek, hogy a saját márkájú vígjátékát népszerűsítse, hogy a címkéket elhagyva, egy különlegesfajta szórakozást nyújtson.

„Eugenio és én is örültünk a lehetőségnek, hogy valami szervesen változatosat alkothattunk,” mondja Odell, a producer. „Ami szuper a változatos történetekben, hogy nem kell felhívni rájuk a figyelmet. Senki sem fogja azt mondani, ’Ó, ez a latin film.’ Ez csak simán, egy film.”

„Jött egy eredeti ötlet, és minden egyes nappal, egyre viccesebb és viccesebb lett,” mondja Derbez. „Nagyon büszke vagyok rá, mert nagyon más. Minden sztereotípiát lebontunk. Minden alkalommal, amikor dolgozom, legyen szó TV-műsorokról, vagy filmekről, szeretek adni valamit mindenki számára. Szeretem, ha az egész család élvezné. Ez egy igazán friss és másféle film. Fontos és szép az üzenete. A pénz nem ez az egyetlen dolog, ami az életben fontos. Maximonak mindene megvolt. Személygépkocsik, jachtok, helikopterek, repülőgépek. Hatalmas palotákban lakott, de nem vette észre, hogy az élet másról szól. Az élet a családról, szerelemről, az egymásra figyelésről szól. Ez az egyik legjobb dolog, amit egy film adhat.” (Big Bang Media)