Mától nézheted: Végre megérkezett a 92%-os drámai vígjátéksorozat 2. évada
Megérkezett A nagy sorshúzás második évada, amelynek első szezonja rendkívül kedvező kritikai fogadtatásban részesült. A sorozat egy kisváros történetét...
Egy feleség úgy dönt, teljesen új életet kezd egyedül Velencében.
(csd)Pane e tulipani, magyarul Tangó és tulipán. Ez adott a film közben némi fejtörésre alkalmat, hogy a kenyér hogyan lesz magyarul tangó. De nyugi, a film végére, ha nem is sikerül a két dolgot összekötni, legalább arról lesz elképzelésünk, hogy hogyan került a magyar címbe a tangó. Akinek tetszenek a Hallmark-vígjátékok (tudjátok, Mattel babaház-szerű környezetben bebárgyult, folyton indokolatlanul mosolygó, szép szereplők a szép és kiegyensúlyozott családtagok körében megoldják a cseppet se bonyolult szerelmi elakadásaikat, a lehető legkiszámíthatóbb módon, aminek a végén kiteljesedik a bárgyú és szép főszereplők szerelme, és jön a stáblista), és kíváncsi, hogy hogy festene mindez, ha cseh vígjáték volna az 1980-as években, az felhőtlenül fog szórakozni. Akinek magasabb elvárásai vannak, az se fog szenvedni, nyugodtan bele lehet vágni. Én lehet, hogy elfogult vagyok Bruno Ganzzal kapcsolatban, de szerintem ő a maga hétköznapinak ható stílusával sokban járul hozzá a film értékéhez. A végére egy bónusz filmvégi megfigyelés: az Auchan bevásárlókocsik 2000-ben Olaszországban pontosan olyanok voltak, mint 2023-ban Magyarországon. De egy az egyben. Hiába, vannak az emberiségnek állandó értékei.
Mese felnőtteknek, bár nem korhatáros a film. Egy fantasztikusan jó színésznő, Licia Maglietta és Fernando, a választékosan beszélő izlandi származású pincér szerepében Bruno Ganz (sajnos már ő sincs velünk) teszi élvezetessé ezt a romantikus (nevezzük erős jóindulattal vígjátéknak) filmet. A történet nem igazán reális, egy családos asszony lemarad a turistabuszról, aztán úgy dönt, hogy körülnéz Velencében, ahol még olasz létére sohasem járt. Az említett színésznő nagy kedvence lehet a rendezőnek, mert a „Szex, szerelem, olaszok” magyar címen futó filmjében is ő a főszereplő. Eddig még egyetlen filmjét sem láttam, be is kell pótolnom, mert annyira hitelesen és jól játszott. A darab azt sugallja, hogy bátran szakítsunk megszokott, megsavanyodott életünkkel, hiszen a két gyerek már majdnem felnőtt, a folyton üvöltöző férj pedig csak talál majd magának egy másik feleséget, akarom mondani házvezetőnőt. Hiányoltam a nagyrészt Velencében játszódó történetből a szép velencei képeket, helyette szűk sikátorokat, bűzlő csatornákat láttunk, de ez nem egy útifilm, az érzelmes sztorin van a hangsúly. Kellemes kikapcsolódást nyújtó film, bár a gondolatiságával nem értek egyet.
Egy kissé csalódott vagyok, a film nagyon lassan indul be és bontakozik ki, ráadásul nem is szól akkorát, mint gondolná az ember. Persze jó hangulata van meg minden, de egyáltalán nem kötött le.
A film összbevétele 5 311 177 dollár volt (imdb.com).