A bűnözök elrabolják és váltságdíjat követelnek a gazdag cipőgyáros fiáért, azonban kiderül, hogy nem jó embert raboltak el, ugyanis ehelyett a cipőgyáros sofőrjének fiát sikerült elrabolniuk.
(MP170506)A bűnözök elrabolják és váltságdíjat követelnek a gazdag cipőgyáros fiáért, azonban kiderül, hogy nem jó embert raboltak el, ugyanis ehelyett a cipőgyáros sofőrjének fiát sikerült elrabolniuk.
(MP170506)Kurosawa egyik remekműve ez a film. Sokkal többről van itt szó, mint egy emberrablás rejtélyének a feltátárása. A film igen feszült, a nyomozás legapróbb részleteibe is betekintést nyerhet a néző. A film szereplő folyton morális döntéshelyzetek előtt állnak. A korrajz igen hűen tükrözi a viszonyokat. Szenzációs film.
Igazi Kurosawa remekmű! A címmel tökéletes összhangban mutatja be egy emberrablás kapcsán, pontos, izgalmas krimiként a mennyet, Gondo (a zseniális Mifune Toshiro bámulatos játékával) dombtetőn épült kastélyát és a pokol legsötétebb mélységeit. Sokféle értelmezése lehet: társadalomkritika és tanmese, de értelmezhető a Jó és a Rossz örökös harcának is. A történet komótosan bontakozik ki, ám sok és meglepő fordulatot tartalmaz. A rendező bebizonyította, hogy a mesteri szamurájfilmek mellett a nyugati noir jellegzetességeit is magas művészi fokon sajátította el.
Kurosawa az alapötletet ezúttal egy nyugati regényből, mégpedig Ed McBain (írói álneve Evan Hunter) King’s Ransom című írásából vette.