John Nicholas Cassavetes 1929-ben született New Yorkban, 1989-ben hunyt el Los Angelesben. Görög származású amerikai színész, rendező és forgatókönyvíró volt, az amerikai független filmek pionírja, több tucat filmet írt, a melyken nagy részét ő maga finanszírozta, stílusában meghatározó volt az improvizáció és a realisztikus megjelenítés.
Don Richardson mellett egy olyan színésztechnikával kísérletezett, aminek alapját a testemlékezet adja, s elkötelezett híve volt a „method acting”... TöbbJohn Nicholas Cassavetes 1929-ben született New Yorkban, 1989-ben hunyt el Los Angelesben. Görög származású amerikai színész, rendező és forgatókönyvíró volt, az amerikai független filmek pionírja, több tucat filmet írt, a melyken nagy részét ő maga finanszírozta, stílusában meghatározó volt az improvizáció és a realisztikus megjelenítés.
Don Richardson mellett egy olyan színésztechnikával kísérletezett, aminek alapját a testemlékezet adja, s elkötelezett híve volt a „method acting” játékstílusnak.
Kis szerepeket kapott és B-listás filmekben játszott karrierje kezdetén, pályafutásában a fordulópontot a The Night Holds Terror (Blood Sacrifice) című film és a A bűn utcái (1956) című sorozat hozta meg.
Egy ideig az MGM-nek dolgozott, majd az NBC (1959) című sorozatána címszerepében láthattuk. A forgatáson együtt dolgozott feleségével, Gena Rowlands színésznővel, s kipróbálhatta magát a rendezésben is.
Ezt követően két hollywoodi filmet rendezett, ezek voltak a Too Late Blues (1962) és az Gyermeki várakozás (1963). A saját útját szerette volna járni, ezért belevágott a független filmkészítői karrierjébe.
Háromszor jelölték Oscar-díjra, legjobb mellékszereplőként (A piszkos tizenkettő, 1967), forgatókönyvíróként (Arcok,1968) valamint rendezőként (Egy hatás alatt álló nő, 1974) is. Szintén elismert filmjei a New York árnyai (1959), a Szeretetáradat (1984), mely megkapta a Berlini Filmfesztivál Arany Medve-díját, a Minnie és Moskowitz (1971), az Premier (1977) és a Glória (1980).
(SódóGA)