A széles körben elismert Dardenne-fivérek fiatalabb tagja, Luc Dardenne 1954. március 10-én látta meg a napvilágot Belgiumban.
Jean-Pierre és Luc Dardenne filmjeiben visszatérő téma az alsó középosztály mindennapjainak komorsága, a leromlott, ipari területekre jellemző nyomor, nélkülözés és kilátástalanság, melyet a legtöbb esetben a növekvő munkanélküliség indukál. A zseniális testvérpárnál pontosabb lenyomatot a középosztály nyomoráról és úgy általában a... Több
A széles körben elismert Dardenne-fivérek fiatalabb tagja, Luc Dardenne 1954. március 10-én látta meg a napvilágot Belgiumban.
Jean-Pierre és Luc Dardenne filmjeiben visszatérő téma az alsó középosztály mindennapjainak komorsága, a leromlott, ipari területekre jellemző nyomor, nélkülözés és kilátástalanság, melyet a legtöbb esetben a növekvő munkanélküliség indukál. A zseniális testvérpárnál pontosabb lenyomatot a középosztály nyomoráról és úgy általában a szegénységről nem sokan adtak a világ számára.
A gyermek című alkotásukban szintén egy hasonló környezetben játszódó drámát kapunk, amelyben egy aprónak hitt baklövés súlyos következményeit jelenítik meg a belga rendezőzsenik. 2005-ben elnyerte a cannes-i Arany Pálma-díjat, és ezzel a Dardenne-fivérek már kétszeres győztesnek mondhatják magukat (az első a szintén zseniális Rosettáért kapták).
A Srác a biciklivel Dardenne-ék különösen jól sikerült darabja, témájában azonban eltér a megszokottaktól: a munkanélküliség és az alsó középosztályi lét feszélyező viszontagságait felváltja a szeretet hiányának bemutatása. Bepillantást nyerünk egy elhagyott gyermek lelkébe, és amit ott találunk, arra nehéz bármit is mondani. A belga testvérpár stílusától eltérően ebben a filmben filmzenét is használnak, bár az igazat megvallva csak nagy ritkán hangzik fel egy-egy Beethoven szólam. Az összes filmjük kiváló és tanulságos.
(jakedave)