Ernst Wilhelm Wenders 1945. augusztus 14-én született Düsseldorfban, Németország britek által megszállta területén, amely a későbbi NSZK-hoz tartozott. Édesapja, Heinrich sebész volt, így a családi hagyományoknak adózva Wim először gyógyszerészetet tanult Freiburgban, majd filozófiát Düsseldorfban, ám hamar otthagyta az egyetemet, és 1966-ban Párizsba költözött, hogy festő legyen.
Végül Johnny Friedlander montparnasse-i stúdiójában kötött ki, ahol beleszeretett a filmművészetbe. Visszatérvén... TöbbErnst Wilhelm Wenders 1945. augusztus 14-én született Düsseldorfban, Németország britek által megszállta területén, amely a későbbi NSZK-hoz tartozott. Édesapja, Heinrich sebész volt, így a családi hagyományoknak adózva Wim először gyógyszerészetet tanult Freiburgban, majd filozófiát Düsseldorfban, ám hamar otthagyta az egyetemet, és 1966-ban Párizsba költözött, hogy festő legyen.
Végül Johnny Friedlander montparnasse-i stúdiójában kötött ki, ahol beleszeretett a filmművészetbe. Visszatérvén Németországba, a Hochschule für Fernsehen und Film Münchenben tanulta ki a szakmát, miközben filmkritikákat írt különböző lapoknak, majd elkészítette élete első, Nyár a városban (1970) című fekete-fehér filmjét.
Wenders a német újhullám tagjaként szerzett magának hírnevet. Alkotótársai közé tartozott Roby Müller, Sam Shepard vagy Peter Handke, utóbbi egyik regénye nyomában rendezte meg A kapus félelme a tizenegyesnél (1972) című filmjét.
Alkotásaival egyre nagyobb hírnevet szerzett magának, karrierjében az áttörést azonban a Dennis Hopper főszereplésével készült Az amerikai barát (1977) hozta meg, melyért Cannes-ban Arany Pálmára is jelölték.
Az Arany Oroszlán-díjas A dolgok állása (1982) után Francis Ford Coppolának köszönhetően Amerikában is forgathatott. Legsikeresebb hollywoodi alkotása a Párizs, Texas (1984), amelyért a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon Arany Pálmát kapott.
A Berlin felett az ég (1987) már Németországban készült , a filmet Cannes-ban a legjobb rendezés díjával jutalmazták, és megért egy hollywoodi remake-et is, míg az Távol és mégis közel (1993) szintén Cannes-ban a zsűri nagydíját kapta.
Az elmúlt években Wenders olyan nagyjátékfilmeket rendezett, mint Millió dolláros hotel (2000), a A bőség földje (2004) vagy a Kívül tágasabb (2007).
Mozifilmes karrierje mellett továbbra is rendezett dokumentumfilmeket; a Buena Vista Social Club (1999) és a Pina (2011) című alkotásokat számos nívós díjjal jutalmazta a szakma.
1996 óta a berlini Európai Filmakadémia elnöke.
Wenders jelenleg ötödik feleségével, Donata Wenders-szel él.
(SódóGA)