Rendezői bravúr

Skandináv thriller. Ez a két szó elég ahhoz, hogy pozitívan álljak a filmhez, még akkor is, ha egyhelyszínes, egyszereplős filmről beszélünk. Szerencsére nem volt korai megalapozni a sikert, ugyanis rendezői bravúr, amit láthattam a szűk másfél órában. Nem műfajteremtő, láthattunk már sikerfilmeket hasonló stílussal. Köztük számomra a legemlékezetesebb a Locke - Nincs visszaút címet viselő Tom Hardy dráma.

Jelen esetben viszont a krimi, és thriller vonal működik zökkenőmentesen (A hívás féle Halle Berry vagy a Mobil című Chris Evans thriller sémáját veszi alapul) egy egyszerű telefonos diszpécsert nézve, ami még komolyabb teljesítmény, mint a fentebb említett példa. Ez rendezőileg is óriási teljesítmény, de a legnagyobb tiszteletet a főszereplő érdemli, mert eléri játékával azt, hogy a rajta kirajzolódott kétségbeesést a néző is maximálisan átélje. A játékidőbe sűrített telefonhívásokból a főszereplő (közel)múltját is megismerhetjük, ami nem éppen tiszta. Az ebből eredő következményeket család, valamint munka fronton is tudtunkra adják. Minden megvan apró léptekben, ami a teljes összképhez kell.

Rendezői bravúr

Rövid időn belül annyira rá lehet feszülni az emberrablásos bonyodalomra, hogy az agyunk nem is foglalkozik azzal a jelentéktelen információval, hogy már lassan egy órája a főszereplő, Jakob Cedergen arcát nézzük. A hívás alatti hanghatások kellő információt szolgáltatnak a helyszínek elképzeléséhez és minden borzalmat átélhetünk a szereplővel együtt.

A lezárás pedig... Az elvárt erős csattanóval libabőrt előidéző, mondhatni művészi befejezés. Bravúros ilyen olcsó költségvetésből ennyire izgalmas filmet letenni az asztalra. Számomra ez a tavalyi év meglepetés filmje, még keresem az állam a látottak után is.

78 A bűnös  (2018)

dráma | krimi | thriller

Az idei év meglepetéssikere Gustav Möller játékfilm-rendezői bemutatkozása, amely számos kritikust levett a lábáról. A felfüggesztett rendőr, Asger Holm unalmas diszpécseri... több»