A forgalmazók ezen a hétvégén is változatos premierfilmekkel várják a látogatókat. Jön Johnny Depp különc nyomozója, Jamie Foxx musicalje, a Stephen Hawkingról szóló Oscar-jelölt életrajzi film, de mozikba kerül a Szervét Tibor nevével fémjelzett magyar produkció és egy fajsúlyos német dráma is.

A mindenség elmélete

A Cambridge-i Egyetemen Stephen Hawking, a fiatal és rendkívül tehetséges kozmológus előtt ígéretes karrier áll. Egy napon megismerkedik egy bölcsész lánnyal, Jane Wilde-dal, nem sokkal később azonban élete gyökeresen megváltozik, amikor 21 évesen motoros neuronbetegséget diagnosztizálnak nála. Az orvosok egybehangzó véleménye szerint hamarosan le fog bénulni, életéből mindössze két éve van hátra. Stephen és Wilde szerelme azonban nem ismer korlátokat, és összeházasodnak. A lány biztatja fiatal férjét, hogy fejezze be a doktorátusát, melyet követően Stephen belevág az idő természetét kutató ambiciózus munkájába. Mindeközben teste egyre szűkebb korlátok közé szorul.

A zseniális fizikus, Stephen Hawking és feleségének története, ahogy eddig még sosem láthattuk.

A 2 Golden Globe-díj nyertese és 5 kategóriában Oscarra jelölt A mindenség elmélete egy megindító alkotás, rászolgált arra a hírverésre, mely övezi. A Stephen Hawkingot alakító Eddie Redmayne bravúros alakítást nyújt, de Redmayne és Felicity Jones kettőse is remekül működik. Bár a forgatókönyvnek vannak apróbb hiányosságai, de az alakítások és Hawking karakterének hiteles ábrázolása egyértelműen elviszik a produkciót. Humoros, olykor drámai, helyenként megható és kockázatmentes. Ideális választás azoknak, akik a drámát inkább csak kiskanállal szeretik.

Mortdecai

A különc figura, Charles Mortdecai (Johnny Depp) egy nap különös felkérést kap: meg kell találnia egy lopott festményt, mely valami módon összefüggésben áll a nácik elveszett aranyával. Az események azonban több ponton is nem várt fordulatokat vesznek. De hiába vannak nyomában az orosz terroristák, az angol titkosszolgálat emberei és néhány nemzetközi hírű gazember, Mortdecai rezzenéstelen arccal ugrik fejest a nem mindennapi kalandba.

Sztárparádé ide vagy oda, a Mortdecai lényegesen kevesebbet tud nyújtani, mint azt egy ilyen szereplőgárdától elvárnánk. A helyezeten pedig az sem segít sokat, hogy Depp annyira túljátszotta a karakterét, hogy az önmaga paródiájába csapott át. Nem véletlen, hogy a külföldi kritikusok ízekre szedték a filmet. Ennek ellenére a könnyed kikapcsolódásra vágyóknak és Depp rajongóinak okozhat kellemes perceket, de jobb ha a kritikus beállítottságú mozizók távolról elkerülik.

Annie

Annie egy New York-i fiatal árva (Quvenzhané Wallis), akit bár még csecsemő korában azzal az ígérettel hagytak el a szülei, hogy egy napon visszajönnek érte, mégis boldog életet él. A kislányt Hannigan (Cameron Diaz) vette gondjaiba. Azonban minden megváltozik, amikor egy iparmágnás és a város polgármesterjelöltje, Benjamin Stacks (Jamie Foxx) a sikeres kampány érdekében adoptálja Annie-t.

John Huston 1982-es musicaljének remake-jétől egy kicsit többet vártunk, pláne ilyen szereplőgárdával, így a musicalrajongókon kívül nehéz lenne őszintén ajánlani, egy laza családi hétvégi programban azonban gond nélkül beilleszthető. Quvenzhané Wallis viszont egyértelműen pozitív csalódás, annyira otthonosan mozog a jelenetekben, mintha egész életében ezt csinálta volna, holott még csak 12 éves. Rá érdemes lesz odafigyelni a jövőben is.

Keresztút

Maria 14 éves. A családja egy fundamentalista katolikus egyház tagja. A lány a hétköznapjait a modern világban éli, a szíve azonban Jézusé. Követni akarja, hogy szentté válhasson, és a Mennybe jusson, csakúgy, mint azok a szent gyerekek, akikről oly sokat hall. Az iskolában megismerkedik egy nem vallásos fiúval, mely mindörökre megváltoztatja életét.

A Keresztút egy felkavaró és egészen rendkívüli alkotás. Dietrich Brüggemann a 2014-es Berlinalén több kategóriában is nyertes, vizuálisan magával ragadó, súlyos mondanivalóval bíró filmje garantáltan nyomot hagy. A művészfilmek, és a komoly drámák kedvelőinek igazi ínyencség, de senki ne számítson könnyű menetre. Maria 14 stációból álló útja bővelkedik a katartikus pillanatokban.

Parkoló

A pesti bérházak között üzemel egy Parkoló, ahol a Légiós egy sajátos kis birodalmat hozott létre. A férfi számára a hely a nyugalom szigete, melyet meg akar óvni a külvilág káoszától. Egy napon azonban 68-as Ford Mustangjával felbukkan egy gazdag üzletember, Imre, aki fenekestül felforgatja Légiós hétköznapjait.

Bár a helyenként gyenge párbeszédek a sokszor fölöslegesnek ható kitartott beállítások kissé elveszik Miklauzic filmjének élét, de a kreatív ötletek és az alakítások kihozzák egy döntetlenre a Parkolót. Miklauzic Bence rajongóinak még így is kötelező.