2021.12.25 10:57 Interfectorem Sabnock Olvasottság: 778x
6

A viaszarcú egykori üdvöske elfáradt.

Pedig valamikor nem volt rossz színésznő a mostanra lárvaarcúvá avanzsált Sandra Bullock. Megöregedtél anyám, tudomásul kellene venni. Trutyivúdi betegség, hogy közel hatvan évesen (57) még egy laza negyvenes szerepét akarják eljátszatni vele...

Igen ám, de a botoxtól gumimacis lett az arcberendezése. Engem irtózatosan zavart, és így elúszott az egész! Hát hány évvel volt idősebb, mint a kishugica?

A viaszarcú egykori üdvöske elfáradt.

Na mindegy, nézzük, mit is gondolok erről a netflixes "szupermoziról"?

De van egy nő, akinek szörnyű fiatalkora és élete volt, ráadásul egy roppant nehéz és fájdalmas titkot őriz. Rendőrgyilkosságért ül, és ott csatlakozunk a történetbe, hogy éppen szabadul...

Pártfogója figyelmezteti, hogy a hugát, akit egy nevelőcsalád fogadott örökbe, ne keresse, de hát Ruth Slater (Sandra Bullock) nem abból a fából van faragva, hogy simán betartsa a szabályokat. Sajnos erősen látszik, hogy egy nő rendezte a filmet, és nem vagyok hímsoviniszta, de lerí a képsorokról, hogy Nora Fingscheidt nem tudta megoldani a melodrámát úgy, hogy Ruth karakterén kívül kibontson egyetlenegyet is. Csak kapargatjuk a felszínt, és így a többi szereplő egyszerűen elsikkad, légneművé válik. A fánkos kolléga a nagy kedvencem, Blake (Jon Bernthal), aki annyira parasztos bajusszal tolja, hogy ordít róla, hogy ő is sittes volt. Ami erős a filmben, az Ruth "anyai" ösztöne, ami erősen lejön, szinte ordít a képernyőről. Tobzódunk, lubickolunk a klisés jelenetekben, és ez sajnos ki is tart a film végéig. Talán nem lett volna gond, ha Bullock az anyját játszotta volna Katie-nek (Emma Nelson), úgy talán jobban jött volna le az egész...

A mondanivaló sekélyes, hisz tudjuk, a rendszer nem a volt fegyenceket védi Amerikában, előrelépés szinte lehetetlen, ha érvényesülni akarnak. Így hiába szurkolunk a merev arcú Bullocknak, tudjuk, nem lesz "hepi" a vége...

Akiktől még rángó idegrohamot kaptam, az a két pszichopata gyerek (a lelőtt zsaru gyerekei), akik bosszúra szomjaztak. Közben az idősebbik gyömöszöli a fiatalabb feleségét, mindkettő lecsúszott, lepukkant senki, úgyhogy itt is rámentek a drámára rendesen. De a baj, hogy nem hitelesen, és így nekem abszolúte nem jött át a sorsuk. Az örökbefogadó család jóságos lánya (Aisling Franciosi) és a nagyvonalú ügyvéd, John Ingram (Vincent D'Onofrio) is teljesen kiestek a szerepből, sőt bele sem találtak igazán, és ezt az idő rovására írnám. Nincs jelentőségük. Ráadásul John felesége, az indokolatlanul fekete feleség, Liz (Viola Davis), akinek a jelenléte inkább nevetséges, mint hihető. Teljesen testidegen a szereplése, annyira nem illik a feleség szerepébe...

A vége pedig lehetne szomorú, lehetne aktuális, sőt lehetne simán csak jó és megnyugtató. Ehelyett a katarzis elmarad, és egy béna, klisés és rettenetesen unalmas befejezéssel "örvendeztet" meg minket Fingscheidt asszony. Mert megrendezte a Systemsprenger című filmet, azt gondolta, hogy amerikában is megoldja a filmet. Hát nem, sőt nagyon nem. Nézhető, de semmi extra...

Ezerszer megrágott csont, kiszámítható véggel...

Zavaros motivációk, csapongó és felesleges eseményszálak, kusza történetvezetés... Sandra, szedd össze magad.

Pozsonyi kifli és a kedvenc fotelem... Legalább ebben nem csalódtam...

Egy netflixes high-end, ami nekem kevés. Kevés, mint Sandra arcában az eredetiség.

dráma

Ruth Slater hosszú évek elteltével visszatér az otthonába. Távollétének oka egy erőszakos bűncselekmény volt, ami miatt börtönbüntetésre ítélték. Letölti a kiszabott... több»

6