Pályatársai és tanítványai szerint öntörvényű, makacs ember volt. Ideális színházvezetőnek tartották igényessége, műveltsége, mesterségbeli tudása okán. Ódry Árpád tanítványaként diplomázott a Színiakadémián.
Színészi pályafutása a Belvárosi Színháznál indult. Az Énekesmadár szolnoki színrevitelét követően a Nemzetiben a Figaro házasságával debütált rendezőként. A zsidótörvények miatt 1939-től nem játszhatott,... Több
Pályatársai és tanítványai szerint öntörvényű, makacs ember volt. Ideális színházvezetőnek tartották igényessége, műveltsége, mesterségbeli tudása okán. Ódry Árpád tanítványaként diplomázott a Színiakadémián.
Színészi pályafutása a Belvárosi Színháznál indult. Az Énekesmadár szolnoki színrevitelét követően a Nemzetiben a Figaro házasságával debütált rendezőként. A zsidótörvények miatt 1939-től nem játszhatott, megjárta Auschwitzot és Mauthausent. 1948-ban egy évig a Pesti Színházat igazgatta, majd a Belvárosi és a Magyar Néphadsereg Színházban volt főrendező és a Petőfi Színházban direktor. 1978-tól haláláig a Nemzeti Színház tagja volt. „Dacos" - színházi és filmes berkekben csak így nevezték.
Az én lányom nem olyan című 1935-ös keltezésű film társasági fiatalembereként indult filmes pályafutása. A kölcsönkért kastély elegáns földbirtokosa (1937) egy évtizedes kényszerszünet után az államosított magyar filmgyártás első filmjével, a Talpalatnyi földdel (1948) tért vissza.
Bán Frigyes alkotásában Zsíros Tóth Ferke nagygazdát formálta meg Mészáros Ági partnereként. A Felszabadult földben (1951), másik kiemelkedő alakításában ugyanezt a figurát vitte tovább. Izzó szemű, haragvó pillantású epizódalakításait mívesen kidolgozott feszültségteremtő készség, konok tartás jellemezte. Többnyire Bán Frigyes és Máriássy Félix kamerája tartott igényt jellegzetes orgánumára, „mérges emberes" jellemszínészi karakterére. A hivatalvezető képében rögzítette őt utoljára Ranódy László a Kosztolányi novellái nyomán készített Színes tintákról álmodom című filmben.
(erdei1999)