Kenji Mizoguchi japán filmrendező és forgatókönyvíró volt. Tokióban, Hongoban született. Apja tetőfedő volt. A család szerény, középosztálybeli életet élt. Édesapja az első világháború ideje alatt esőkabátokat árult a katonáknak, de a háború túl gyorsan ért véget, így a beruházás csődöt mondott. Őt és bátyját örökbe fogadták, mert a család annyira elszegényedett, hogy képtelen volt élelemhez jutni. Hongkongból Asakusaba költözött a két... Több
Kenji Mizoguchi japán filmrendező és forgatókönyvíró volt. Tokióban, Hongoban született. Apja tetőfedő volt. A család szerény, középosztálybeli életet élt. Édesapja az első világháború ideje alatt esőkabátokat árult a katonáknak, de a háború túl gyorsan ért véget, így a beruházás csődöt mondott. Őt és bátyját örökbe fogadták, mert a család annyira elszegényedett, hogy képtelen volt élelemhez jutni. Hongkongból Asakusaba költözött a két fiú.
Korai munkái elsősorban a német expresszionizmus átdolgozásai, Eugene O'Neill és Leo Tolstoy adaptációi voltak. Ezekben a korai években gyorsan dolgozott, néha néhány hét alatt elkészített egy filmet. Az 1920-as és 1930-as években rendezett majdnem hetven filmje nagy része elveszett.
Mizoguchi munkája Mark Le Fanu író szerint: "Filmjei rendkívüli erővel és tisztasággal bírnak." Az Ugetsu (1953) című filmje felkeltette a nemzetközi közönség figyelmét is.
További filmjei közé tartozik az The Story of the Last Chrysanthemums (1939), a The Life of Oharu (1952) és a Sansho the Bailiff (1954). Mizoguchi az egyik legismertebb filmkészítő a mozi történetében.
(Shelby07)