Miután végez építészeti tanulmányaival, a ’70-es évek végén megjelenteti első képregényeit, majd a ’80-as évek elején, más művészekkel karöltve megalapítja a Valvoline művészeti csoportot. 1984-ben a Fuochi (Tűz) című albuma nagy port kavar a képregények világában, és számos nemzetközi díjat sikerül besöpörnie vele.
Munkáit manapság a világon számos nyelvre fordítják, és rajzait többek között olyan napilapok és magazinok jelentetik meg, mint a The New Yorker, a Le Monde, a Das Magazin, a Süddeutsche Zeitung, a Le Nouvel Observateur, a Corriere della Sera és a Repubblica.
Divatrajzolóként a Vanity oldalain a legnagyobb tervezők modelljeit hívja életre. 2010-ben a Domus havilap minden borítóját ő... Több
Miután végez építészeti tanulmányaival, a ’70-es évek végén megjelenteti első képregényeit, majd a ’80-as évek elején, más művészekkel karöltve megalapítja a Valvoline művészeti csoportot. 1984-ben a Fuochi (Tűz) című albuma nagy port kavar a képregények világában, és számos nemzetközi díjat sikerül besöpörnie vele.
Munkáit manapság a világon számos nyelvre fordítják, és rajzait többek között olyan napilapok és magazinok jelentetik meg, mint a The New Yorker, a Le Monde, a Das Magazin, a Süddeutsche Zeitung, a Le Nouvel Observateur, a Corriere della Sera és a Repubblica.
Divatrajzolóként a Vanity oldalain a legnagyobb tervezők modelljeit hívja életre. 2010-ben a Domus havilap minden borítóját ő tervezi.
Gyermekkönyveket is illusztrál, például a Pinokkiót és az Eugeniót, mely utóbbiért elhozta a Pozsonyi Nagydíjat (az ifjúsági kiadók egyik legnagyobb nemzetközi díját).
Lorenzo Mattotti elismert tervezőként plakátokat, borítókat és reklámkampányokat is készít, nevéhez fűződnek a Cannes 2000 és az Estate Romana híres plakátjai, valamint számos más kampány a Párizsi Városháza, az Aperol vagy a Kenzo számára.
Közel negyven saját kiállítása is nyílt már Olaszországban, Franciaországban, Hollandiában és az Egyesült Államokban, amelyek közül retrospektív a római Palazzo delle Esposizioniban, a haarlemi Frans Hals Múzeumban, a nemrégiben a milánói Porta Romana múzeumban, valamint a 2016-ban, a franciaországi Landerneau-ban rendezett Héléne és Édouard Leclerc Birtokon rendezett kiállítások.
Mattoti univerzuma tehát a képregények, a rendezés, a festészet és az illusztráció határvidékeinek széles mezsgyéjén mozog.
Lorenzo Mattotti korábbi filmes munkái:
1997-ben Jean-Jacques Prunés-nel dolgozik együtt az Eugenio című könyvének televíziós adaptációján.
2004-ben ő köti össze Wong Kar-Wai, Soderbergh és Antonioni Eros című filmjének három epizódját.
2007-ben a Fél(ek) a sötétben című animációs film hat szegmenséből rendez egyet.
2011-ben Charles Nemes Il était une fois...Peut-ętre pas című tévéfilmjének animációs részeiért felelős.
2012-ben ő dolgozza ki a díszletet és a figurákat az Enzo D’Aló rendezésében készülő Pinokkió egészestés animációs feldolgozásában.
(Mozinet) (hp)