A hetvenes és nyolcvanas évek iránti nosztalgiahullám tornádóként söpör végig a kortárs popkultúrán. A retro-hangulat már nemcsak számos filmalkotás kötelező elemeként figyelhető meg, hanem sok esetben magát a tartalmat is jelenti. Az X egy önrefleXív, meta-horrorba öntött nosztalgikus rémutazás.
1979 Amerikájában járunk, valahol TeXas félreeső vidékén. A környék azonban, a híres déli vendégszeretet helyett sokkal inkább egy idős, bigott pár prűd ellenszenvével kecsegtet. Egy pár főből álló, kis filmstáb mégis itt szeretne megpihenni éjszakára, azzal a titkolt szándékkal, hogy tartózkodásuk alatt kemény pornójeleneteket forgassanak. A távolról érkező idegenek és a helyiek értékkülönbségei azonban hamarosan véres fordulatot vesznek.
A NetfliX-féle, A félelem utcája trilógia és a Sikoly aktuális folytatásának sorát gyarapítva, az X is a slasher, kaszabolós horror alműfaját jeleníti meg nosztalgikus, önrefleXív módon. A készülő pornómozi operatőre valódi filmguru, aki a modernizmus újító formai elemeit igyekszik beleszőni munkájába. A karakter filmművészetről alkotott nézetei pedig rendre visszaköszönnek az X cselekményépítésében, karakterisztikájában. A direkt utalásoktól hemzsegő történet azonban kifogástalanul használja a suspense elemeit, ennek mentén építi fel, a már-már erotikus testhorrorba hajló fináléját.
Az X kiválóan képes kamatoztatni a nézői elvárásokkal szembeni önkizsákmányolást. A profi technikai adottságokkal megidézett eXploitation-tematika B-filmes nosztalgiája valódi, retro élményt nyújt.
Tetszik, amit írtál.
:)