Megint egy olyan film tarol a Netflixen, amit mindenki megnéz, de senki sem szeret. Nem az első alkalom, valószínűleg nem is az utolsó, de jelenleg nem csak globálisan, de hazánkban is a Nálad vagy nálam? a legnézettebb film a legnagyobb streaming szolgáltató kínálatában. De elég csak rápillantani az értékelésekre, hogy lássuk, jövő ilyenkor emlékezni sem fogunk rá.

A Nálad vagy nálam egy sablonos romantikus vígjáték, amely raklapon szállítja a kliséket. A sztori főhőse Peter és Debbie, akik húsz évvel ezelőtt egy pókerpartin ismerkedtem meg. Volt egy éjszakájuk együtt, de végül megmaradtak közeli barátoknak. Peter New Yorkban, Debbie Los Angelesben él, de utóbbi egy továbbképzés miatt New Yorkba utazik egy hétre. Az egyébként sikeres és gazdag üzletemberré vált Peter épp ekkor dobja ki a barátnője, ezért felajánlja Debbie-nek, hogy lakhat nála, ő pedig hozzá költözik, hogy vigyázzon a kamasz fiára.

Az egy hét alatt mindketten sokat megtudnak a másik övéktől gyökeresen eltérő életmódjáról. Mindketten próbálkoznak ismerkedni az új városban, miközben mindketten próbálnak segíteni a másik életén is. Peter a kamasz fiú iskolai gondjain, Debbie pedig Peter titokban írt regényét próbálja megjelentetni.

Természetesen megvannak a kötelező hullámvölgyek, amelyekből kilábalva a film végére a jó barátokról kiderül, hogy titokban mindvégig egymásba voltak szerelmesek, jön az elmaradhatatlan csókjelenet, majd zárásként egy kis utánkövetés, hogy kiből mi lett az események hatására.

A filmnek a felszínes sztori ellenére minden eszköze megvolt, hogy sikeres legyen. A rendezői széket Aline Brosh McKenna foglalta el, aki a romantikus vígjátékok műfajában elég jó névnek számít, más kérdés, hogy inkább forgatókönyvíróként, mintsem rendezőként. A két főszereplő pedig igazi hollywoodi sztár, akik számtalan hasonló szerepet villantottak már karrierjük során: Reese Witherspoon és Ashton Kutcher általában önmagában is elég szokott lenni, hogy megnézzék a filmjüket.

Tény, hogy a Nálad vagy nálam is egy hét alatt világszerte 51 millió órás nézettséget produkált. Viszont az már erősen kérdéses, hogy a nézők közül hányan jutottak el a film végéig. A Rotten Tomatoes oldalán ugyanis a kritikusoktól 33, a nézőktől 41 százalékot kapott, ami a középszerűnek is mélyen a legalja. Itt, a Mafabon még szigorúbbak olvasóink: tőlük csak 38 százalékot kapott a film.