Agnieszka Irena Holland, elismert filmrendezőnő, a cseh HBO-nak készített saját gyártású minisorozatot Kelet-Európa történelmének keserű időszakáról. Jan Palach egyetemista, az orosz hadsereg bevonulása és a „prágai tavasz” leverése elleni tiltakozásul gyújtotta fel magát 1969. januárjában. A mártírrá lett Palach áldozata pedig valóban égő fáklyaként mutatja a szocializmus elnyomásából kivezető utat a valós történelmi eseményeken alapuló sorozatban.
Az események, bár Jan Palach körül forognak, mégis a szereplők személyes érintettségét, semmint a társadalmi tényeket helyezik a középpontba. Ettől pedig az egész történet végtelenül személyessé és drámaivá válik, amit a formai kivitelezés is megerősít. Az Olthatatlan történetében szinte sosem süt ki a nap, minden szürke és borongós, a képi világ a fakó színtelenség kilátástalanságában senyved. A beszűkült lehetőségeket és bizonytalanságot a közeli képkivágások és a kézikamerás megoldások teszik érzékletessé, miközben a lassan hömpölygő narratíva a csontokig hatol.
Az Olthatatlan nem egy könnyed szórakozás, ellenben nagyon sokrétű mű. Az HBO minőségi, kelet-európai tartalomgyártása méltán veszi fel a versenyt a kábelszolgáltató amerikai kínálatával. Erre tökéletes bizonyíték az Olthatatlan, a helyi történelmet képernyőre vetítő remeke is.
Agnieszka Irena Holland, elismert filmrendezőnő, a cseh HBO-nak készített saját gyártású minisorozatot Kelet-Európa történelmének keserű időszakáról. Jan Palach egyetemista, az orosz hadsereg bevonulása és a „prágai tavasz” leverése elleni tiltakozásul gyújtotta fel magát 1969. januárjában. A mártírrá lett Palach áldozata pedig valóban égő fáklyaként mutatja a szocializmus elnyomásából kivezető utat a valós történelmi eseményeken alapuló sorozatban. Az események, bár Jan Palach körül forognak, mégis a szereplők személyes érintettségét, semmint a társadalmi tényeket helyezik a középpontba. Ettől pedig az egész történet végtelenül személyessé és drámaivá válik, amit a formai kivitelezés is megerősít. Az Olthatatlan történetében szinte sosem süt ki a nap, minden szürke és borongós, a képi világ a fakó színtelenség kilátástalanságában senyved. A beszűkült lehetőségeket és bizonytalanságot a közeli képkivágások és a kézikamerás megoldások teszik érzékletessé, miközben a lassan hömpölygő narratíva a csontokig hatol. Az Olthatatlan nem egy könnyed szórakozás, ellenben nagyon sokrétű mű. Az HBO minőségi, kelet-európai tartalomgyártása méltán veszi fel a versenyt a kábelszolgáltató amerikai kínálatával. Erre tökéletes bizonyíték az Olthatatlan, a helyi történelmet képernyőre vetítő remeke is.