2024.01.14 23:13 kabel Olvasottság: 273x
0

We have Ocean's 11 at home...

Ez egy film volt... Mármint volt eleje, közepe, vége, meg karakterek, meg dialógus. A formai keretek megvoltak, csak a lényeg hiányzott. Az egész olyan, mint egy olcsó Ocean's 11 koppintás, ahol a karakterek se nem karizmatikusak, se nem sármosak, és nincs izgalmas dialógus vagy körmönfont narratíva bármilyen izgalmas csavarral és meglepetéssel. Mintha egy hatéves filmötlete lett volna egy az egyben megvalósítva és kivitelezve.

Filmünk főszereplője Kevin Hart, aki egyébként remek indikáció, hogy más filmet kellett volna néznem. Ő és menő tolvajcsapata elrabolt egy NFT-t (azok még léteznek?) és egy festményt. Azonban rajtakapták őket a leghihetetlenebb módon, az őket figyelő rendőrnek ugyanis feltűnt, hogy az egyik random tag bottal jár, de valójában csak megjátssza, és ebből valahogy kikövetkeztette a rablást(?). Az Interpol ezután ezzel zsarolja Kevin Hart csapatát, hogy 10 tonna aranyat elraboljanak. A csapat mindegyik tagja iszonyat összecsapott és egyoldalú volt, karakterük kb. egy-egy szóban volt összefoglalható. Az egyik csapattag konkrétan semmit sem kontributált egyik rabláshoz sem. Tökre elfelejtettem, hogy a film antagonistája Jean Reno volt, aki egy annyira komikus gonoszt alakított, hogy pont annyira vettem komolyan, mint a sztori bármelyik másik részét.

We have Ocean's 11 at home...

Ez probléma, mert egy jó heistfilm alapja az érdekes és furcsa emberek együtt dolgozása. Itt csak valószínűtlenül zseni embereket kapunk, akik 10 nap alatt megtanulnak repülőt vezetni meg széfet törni meg repülőt hackelni. Az rendezőnek elfelejtettek szólni, hogy az nem jó történetmesélés, ha hőseink mindent gond nélkül megkapnak. A narratíva annyi eleme épül ilyen hihetetlen eszközökre és kapcsolatokra, hogy teljesen véletlenszerű minden. Főszereplőinknek kell egy ember a brüsszeli légi irányításba, és egyikük pont tud valakit, aki pont akkor és ott dolgozik. Főszereplőinknek kell egy hihetetlen jó repülő, de pont tudnak valakit, akinek pont egy minden jóval felszerelt gépe van. Főszereplőinknek kell rengeteg apró kamera, ami túléli a hideget és a magas sebességet, de pont van egy csomó ilyenük egy dobozban... és így tovább.

Tudjátok, a heistfilmek végén van az a jelenet, amikor minden szál elvarródik, minden korábban furcsa jelenet megtalálja a helyét, és megtudjuk, mi volt hőseink valódi terve. Na, ez itt nem annyira van, a sztori vége 100%-ban a véletlen műve, és az agyam elkezdett füstölni, annyira bugyuta volt. Nem volt az az érzés, hogy a film egy kicsit okosabb volt nálam, inkább az, hogy aki ezt írta, valószínűleg még nem látott ilyen filmet életében. Egy heistfilm legyen okos elsősorban, legyenek érdekes csavarok és furcsaságok, amik összeállnak végére. Ez a minimum, és ezt lehet még spékelni érdekes karakterekkel, vagy furcsa helyszínekkel. A tavalyelőtti Bullet Train – minden hibájával együtt – egy sokkal szebben és okosabban kivitelezett film volt a műfajban. Itt csak megpróbáltak emelni a téten, és sínekről a levegőbe vinni a tolvajlást, csak minden érdekességet a földön hagytak. Mégis mi a logika abban, hogy egy raklap aranyat egy repülőben próbálnak elrabolni, ahelyett, hogy a repülőtérre szállító kocsiból vennék el???

akció | krimi | vígjáték

Egy mestertolvajt és volt barátját ismerhetjük meg, akik összefognak, hogy aranyrudakat lopjanak 100 millió dollár értékben, amelyeket egy 777-es utasszállító járaton... több»

0