Rózsa János megmutatta, hogy férfi létére ő is tud olyan értelmetlen és maroknyi bennfentesnek szóló rétegfilmet készíteni, amilyent az agyondicsért Věra Chytilová rendezett a három évvel azelőtti „Százszorszépek” címmel. Azt is gondolhatta, hogy egy... Több cseh exmodell és színésznő(?), Eva Vodičková sokkal hitelesebbé teszi ezt az agymenést, amelyben realitást csak a felesége, Halász Judit szereplése jelentett. Némi történetszerűséget is belecsempészett a filmbe; M. a manöken minden eszközzel arra törekszik, hogy magának férjet, „bérbe adott” kislányának, Tündinek (nomen est omen, a kislány a cukiság csúcsa) apukát szerezzen. A férjszerzési manőverek ürügyén aki férfi akkoriban élt és mozgott, valamint a gázsija belefért a költségvetésbe megjelent a darabban (Balázsovits, Bujtor, Garas, et al.) Szereplésük nem sokat javított a film színvonalán, az maradt a „minek is dobtunk ki rá annyi rengeteg pénzt?” kategóriájában. Egy technikai megjegyzés: a cseh főhősnő ragaszkodott a színesben történő forgatáshoz, de valószínűleg a legolcsóbb színes nyersanyagot használták, mert mára a színek megváltoztak, kifakultak, sok esetben élvezhetetlen képminőség látható.