Alex North, amerikai zeneszerző 1910. december 4-én született Chesterben Isadore Soifer néven. Philadelphiában, a Curtis Intézetben tanult zenét, majd ösztöndíjakkal képezhette tovább magát (a Juilliard-on, illetve Moszkvában). Később a Lett Állami Színház zenei rendezője volt, de a 30-as évek közepén hazatért. Aaron Copland mellett kezdett tanulni, s ekkoriban jelentkezett az első műveivel – szimfóniák, kamaradarabok – is.
A háború alatt kezdett filmzenéket készíteni, dokumentumfilmekhez alkotott anyagot. Ugyanebben az időben a jazz... Több
Alex North, amerikai zeneszerző 1910. december 4-én született Chesterben Isadore Soifer néven. Philadelphiában, a Curtis Intézetben tanult zenét, majd ösztöndíjakkal képezhette tovább magát (a Juilliard-on, illetve Moszkvában). Később a Lett Állami Színház zenei rendezője volt, de a 30-as évek közepén hazatért. Aaron Copland mellett kezdett tanulni, s ekkoriban jelentkezett az első műveivel – szimfóniák, kamaradarabok – is.
A háború alatt kezdett filmzenéket készíteni, dokumentumfilmekhez alkotott anyagot. Ugyanebben az időben a jazz gyakorolt rá jelentős hatást, majd színdarabokhoz komponált kísérőzenéket. Ezek sikerének köszönhetően Hollywoodban is felfigyeltek rá; A vágy villamosa volt az első jelentősebb játékfilm az életében, amelyhez muzsikát alkotott (nem mellesleg ez volt az első olyan filmzene, amely végig jazz stílusú volt).
Élete végéig mintegy 80 alkotásban közreműködött – példaként említhető a Viva Zapata!, Az elátkozottak gyermekei, a Spartacus, a Kallódó emberek, a Kleopátra, a Cheyenne ősz, az Agónia és extázis, A halász cipője, a Jó reggelt, Vietnam! –, de általában a jazzes hangvételű filmzenéi lettek igazán jelentősek. Összesen tizenötször jelölték Oscarra, de csupán egy Életműdíjat kapott 1986-ban. 1991. szeptember 8-án halt meg Los Angelesben.
(Filmbarbár)