Manapság ritkán nézek horrort, mert szerintem kb. szökő-évente készül valamire való és a legtöbbje szemét. Az It Follows-t viszont nagyon dicsérte kb minden fórum, így kíváncsi voltam, mit hoz be a hype-ból. A pohár félig tele, félig üres. A film hangulata, képi világa, a zenéje, az, hogy a 80-as évek klasszikusait (leginkább Halloween) idézi és állít emléket nekik, nagyon rendben van. Ahogy a lepusztult várost (Detroit) egyfajta háttérnek használja, remek atmoszférát teremt és ez felettébb dicséretes. Szokatlanul, de nagyon egyszerű eszközökkel képes a feszültséget fenntartani, ami többnyire működik is. A hiba ott kezdődik, hogy nekem az alapsztori nem tetszett, próbáltak egyfajta metaforát felállítani, ahol a rémisztés mögött meglévő természetfeletti dolog egy létező (súlyos) problémára utal és ez a metafora-allegória nekem kissé erőltetettnek hatott és így az eredetiség is csorbát szenvedett. Az It Follows lassú csorgású horror, ami szokatlannak hathat a mai inkább felgyorsultsággal operáló filmgyártásban. Nem tökéletes mű, de a hibáival együtt is szerethető.
Manapság ritkán nézek horrort, mert szerintem kb. szökő-évente készül valamire való és a legtöbbje szemét. Az It Follows-t viszont nagyon dicsérte kb minden fórum, így kíváncsi voltam, mit hoz be a hype-ból. A pohár félig tele, félig üres. A film hangulata, képi világa, a zenéje, az, hogy a 80-as évek klasszikusait (leginkább Halloween) idézi és állít emléket nekik, nagyon rendben van. Ahogy a lepusztult várost (Detroit) egyfajta háttérnek használja, remek atmoszférát teremt és ez felettébb dicséretes. Szokatlanul, de nagyon egyszerű eszközökkel képes a feszültséget fenntartani, ami többnyire működik is. A hiba ott kezdődik, hogy nekem az alapsztori nem tetszett, próbáltak egyfajta metaforát felállítani, ahol a rémisztés mögött meglévő természetfeletti dolog egy létező (súlyos) problémára utal és ez a metafora-allegória nekem kissé erőltetettnek hatott és így az eredetiség is csorbát szenvedett. Az It Follows lassú csorgású horror, ami szokatlannak hathat a mai inkább felgyorsultsággal operáló filmgyártásban. Nem tökéletes mű, de a hibáival együtt is szerethető.