A forgatás 1947 májusban kezdődött a Sheppertoni stúdióban, ahol a meleg nyár izzasztotta a műhavon járkáló, szőrmékbe bújtatott szereplőket, a díszletesek pedig műjégcsapokat ragasztottak a falakra.
A jelmeztervező Cecil Beaton volt, akit Vivien Leigh-el együtt Párizsba küldött Korda, mivel Londonban nem találtak megfelelő varrodákat, és Párizsban a brit nagykövet, Alfred Duff Cooper és felesége Lady Diana Cooper is vendégül látta őket.
A forgatásra Gertrude Robinson Yackje, Vivien Leigh édesanyja is elkísérte a lányát, Laurence Olivier kérésére.
A szövegkönyvet Jean Anouilh és Julien Duvivier írták, s a történetet Franciaországba helyezték át, ám mivel Korda nagy Tolsztoj-rajongó volt, Guy Morgannel és Duvivier-vel visszahelyeztette az eredeti, orosz helyszínre.
Vivien Leigh aggódott amiatt, hogy összehasonlítják Greta Garbóval, aki 12 évvel korábban játszotta el a főszerepet. Annak viszont nagyon örült, hogy újra Alexander Kordával dolgozhatott együtt (ő volt a film producere).