Az egész filmet áthatja a tipikus pesszimista keleti-európai szemlélet, ami kellőképpen hatásos elemként épült be a narratívába. Ehhez társul a nyomasztó szürke, fakó képi világ, és Szecsanov Martin bámulatos operatőri munkája. Már a kezdő képsorok is megteremtik az érzést, hogy nincs minden rendben, a fordított képek figyelmeztetnek, hogy a világ a feje tetejére állt. És bár mondhatnánk, hogy csak a játékidő alatt, de a puritán valóság még ennél is kiábrándítóbb. Több
Összességében mégis pozitív érzéseim maradtak a film kapcsán, a legjobb értelemben vett izgalmat és szórakozást nyújtotta az X – A rendszerből törölve. Vajmi kevés esélye van, de ha még egyszer megvágnák a filmet, kinyirbálnának pár felesleges jelenetet, pár remegő szájat és pár mélyrehatónak szánt monológot, akkor nagyon magas színvonalat képviselő film született volna. Több
A Liza, a rókatündérrel berobbant Ujj Mészáros Károly második játékfilmjében az északi krimik nagyjait idézi meg (inkább több, mint kevesebb sikerrel), alkotása azonban mégsem szakad el a hazai valóságtól. Több
Ujj Mészáros Károly második mozija nem szeretne a Liza, a szomorú nyomozótündér lenni, de hiába nyomja bele az embert a fotelbe bátorságával, hogy igenis merészel szókimondó, olykor bizony igen katartikus politikai krimiként viselkedni, mesterkéltsége majdnem kioltja valódi erejét. De szerencsére csak majdnem. Több