Harmony Korine az EDGLRD, egy új kreatív designstúdió népszerűsítése érdekében Amerika egyik legnagyobb élő filmesét vette célkeresztbe.
Az EW arról számol be (egy új GQ-profilon keresztül), hogy a játéktechnológia legújabb fejlődésével (ugyanezt használja Korine az Aggro Dr1ft című új filmje elkészítéséhez) a videojátékok vizuálisan ma már jobban néznek ki, mint a filmek. A film főszereplője a rapper Travis Scott, aki egy bérgyilkost alakít, Korine teljes egészében infravörös és hőkamerás felvételekkel forgatja új filmjét.
A "Call Of Duty: Modern Warfare III" esetében pedig a kultikus filmes úgy gondolja, hogy a játék új trailere "jobban néz ki, mint bármi, amit Steven Spielberg valaha is csinált".
De vajon az "Aggro Dr1ft" is ilyen jól fog kinézni? Korine első filmje (a 2019-es Túltolva óta) szeptember 2-án, a Velencei Filmfesztiválon lesz bemutatva versenyen kívül.
Korine a film kinézetét, látványvilágát a "Gamecore" szóval írta le, mivel szerinte az EDGLRD esztétikája jobban hasonlít a videojátékokra, mint a filmekre. De vajon mit gondol majd a velencei közönség az Aggro Dr1ft-ről? A kísérleti filmeket szívesen látják a Lidón, de lehet, hogy ferde szemmel néznek egy olyan filmre, amely vizuálisan közelebb áll egy lövöldözős játékhoz, mint egy hagyományos narratív filmhez.
Korine nem aggódik a film velencei premierjén tapasztalható esetleges negatív visszhang miatt. Sokkal inkább az érdekli, hogy az EDGLRD izgalmas új irányba tolja-e ki a filmkészítés határait, mivel az iparág továbbra is változóban van.
"Hogyan lehet a szórakoztatás, az élőszereplős játék egész ötletét fogni, és valami újat létrehozni? Valami más van ott, ahol eddig voltunk - hogy egy dolog haldoklik, és valami új születik most." - nyilatkozta a rendező.
És az EDGLRD küldetésnyilatkozata? Egyszerű: "Megpróbáljuk gamifikálni a filmeket" - magyarázta Korine - "Amit próbálunk tenni, az az, hogy felépítünk egy olyan mechanizmust, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy kapcsolatba lépjenek a felvételekkel, és alapvetően remixeljék, vagy saját filmeket készítsenek."
Tehát egy interaktív filmélmény, amely a narratív filmet videojáték-esztétikával/technikával vegyíti. Lehet, hogy ez egy olyan kreatív fejlesztés, amit Korine rajongói soha nem vártak a Tétova lelkek és a Spring Breakers - Csajok szabadon rendezőjétől, de a rendező mind az Aggro Dr1ft, mind az EDGLRD esetében úgy tűnik, hogy mindent belead.
Meglátjuk, hogy Korine legújabb filmje hogyan teljesít a kritikusok előtt Velencében egy hét múlva, mielőtt a filmek "gamifikálásáról" további eszmefuttatást folytatnánk.