Gombaszögi Ella három színésznő nővére példájára iratkozott be a Színművészeti Akadémiára, ahonnan tizenöt éves korában szerződtette a Vígszínház.
Kezdetben naivákat játszott, majd harmincadik életévére áttért a komika szerepkörre. Bár arra vágyott, hogy komoly drámai szerepben is bizonyíthassa sokoldalúságát, a filmszalag a Légy jó mindhaIálig Dorogi Violája, illetve az Ida regénye társalkodónőjén kívül leginkább ábrándos lelkű, ugyanakkor... Több
Gombaszögi Ella három színésznő nővére példájára iratkozott be a Színművészeti Akadémiára, ahonnan tizenöt éves korában szerződtette a Vígszínház.
Kezdetben naivákat játszott, majd harmincadik életévére áttért a komika szerepkörre. Bár arra vágyott, hogy komoly drámai szerepben is bizonyíthassa sokoldalúságát, a filmszalag a Légy jó mindhaIálig Dorogi Violája, illetve az Ida regénye társalkodónőjén kívül leginkább ábrándos lelkű, ugyanakkor felvágott nyelvű vénasszonyként, nevetséges újgazdag asszonyságaiként őrzi játékát.
A harmincas években majdnem minden jelentős magyar vígjátékban szerepet kapott, sőt, olyan is akadt, hogy a vásznon újra játssza azt, amivel a színházban korábban sikert aratott. Kabos Gyulával állandó párosként perlekednek, együtt találták ki a jellegzetes ajabiggyesztést is, amit aztán mindketten alkalmaztak.
Leghíresebb filmes munkái közé tartozik a Meseautó, ahol Kerekes Annát, a vezérigazgató titkárnőjét játszotta. További filmjei A csúnya lány, Az én lányom nem is olyan, a Fizessen, nagysád!, valamint az utolsó filmje, a Déryné.
(erdei1999)