Várkonyi Zoltán Művész Színházában fedezték fel a korábbi filmrendező-gyakornok, illetve hadifogoly Pécsi Sándort, aki azután 1948-ban élethosszig a Madách Színházhoz szerződött.
Alig huszonhat évesen játszotta el a Mágnás Miska (1948) derék falusi bíróját, s a valós életkoránál jóval idősebb karakterek éppúgy végigkísérték karrierjét, akárcsak a derűs, emberközeli és bölcsességgel felruházott vezetők közösségi apafigurái. Ilyen volt a Kis Katalin... Több
Várkonyi Zoltán Művész Színházában fedezték fel a korábbi filmrendező-gyakornok, illetve hadifogoly Pécsi Sándort, aki azután 1948-ban élethosszig a Madách Színházhoz szerződött.
Alig huszonhat évesen játszotta el a Mágnás Miska (1948) derék falusi bíróját, s a valós életkoránál jóval idősebb karakterek éppúgy végigkísérték karrierjét, akárcsak a derűs, emberközeli és bölcsességgel felruházott vezetők közösségi apafigurái. Ilyen volt a Kis Katalin házassága köz- és magánügyekben is biztos támaszként funkcionáló párttitkára, valamint a Különös Házasság Medve doktora.
Az Erkel címszerepe és más jelentőségteljes figurák (melyek közt a Rokonok korrupt Kardics bácsija feltétlen említést érdemel) mellett, parádés humoros szerepekben is játszott. Rendkívül népszerű volt televízióban, mozivásznon és rádiókabaréban egyaránt.
Utolsó filmszerepét a Fuss, hogy utolérjenek című operett- és njátszotta, s mint gyermekkori álmainak nyomába induló oprettszínházi főkönyvelő, fütyörészve búcsúzott a magyar moziközönségtől. Alig ötvenévesen, szerepeinek átlagéletkorát jószerével még el sem érve, szereptanulás közben érte a halál 1972. novemberében.
(erdei1999)