Mindig meglep, amikor a középkategóriás filmeket megjelentető Netflixen felső kategóriás, vagyis élvonalbeli színészekkel mutatnak be filmeket. Ezúttal a Julia Roberts, Ethan Hawke, Mahershala Ali főszereplésével készült Távol a világtól ez az alkotás. Sam Esmail kétségtelenül különleges filmet rendezett egy nagyon is aktuális téma mentén. Ennek lényege egyetlen mondatban: milyen hatása lenne Amerika lakóira, ha az USA ellenségei mindenre kiterjedő kibertámadást hajtanának végre országuk ellen, mely tönkretenné minden civilizációs vívmányukat (internet, telefonok, számítógépek, TV csatornák, pénzautomaták... stb). A hatás nehezen elképzelhető. A végeredmény egy polgárháború, mely tönkreteszi az USA-t. A film az egészet egy család sorsán keresztül mutatja meg. Néhol felesleges misztikumot is kapunk, mint amikor az őzek százával indulnak a házukhoz. Az mondjuk gagyi, mert semmi köze a dolognak a kibertámadáshoz, csupán hangulatfokozásnak tették a filmbe. Az értékelés így is négy csillag nálam, mert nagyon jó a feszültségfokozás, jók az alakítások, és érdekes a téma is (noha félbehagyják a teljes kibontakozás előtt).
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Na igen, az a jó öreg értő olvasás... Dráma: Alapvetően párbeszédekre épülő mű, a művészeti hatását az egyedi cselekvéseken keresztül, jelen időben mutatja be, így érzékelteti, egyben bemutatja erőteljes hatását! Ez pedig műfajilag dráma volt, akár e... Teljes kritika
Azt kb. majdnem mindenki tudja, ha kikapcsolnák a netet pár napra, az emberek a panelokból ugrálnának ki fejjel az ablakon. Nem kellenek ilyen gondolatébresztő filmek, mindenki tudja, hogy az emberek pár napon belül beleőrülnének a technika hiányába. Megmutatja a történet, hogy mindenkinek az élete a telefon és az internet körül mozog. Amúgy a színészek nagyon jók, és a megformált karakterek is. Értelme nem sok, a végén akaratlanul is bele akarunk dobni egy vázát a képernyőbe... A gyerekeket pont olyanoknak mutatja be, mint a mai tizenévesek most valójában. Elmaradhatatlan zászló és természetesen a Netflix hozza a formáját, bújtatott fehér rasszista mondatok... Meg hogy mindenki az USA pusztulását akarja... Nos, összegezve: jópofa film, hiába gondolkodtat el, változni semmi sem fog... a végszó meg egyszerűen pocsék.
Ebben a thillerben a legborzasztóbb az erőltetett „megrázó” (valójában macskanyávogás) filmzenesorozat volt, amit aztán minden jelenet alá be lehetett keverni, és várhattuk a nagy csapást... ami végül soha nem jött el. Rengeteg mini filozofálás mellett egy kétórás hatásszünet ez a film. A színészi játék ennek ellenére nem volt rossz, de sajnos nem enyhít a rendezés böteségén.
A Netflix Ruman Alam 2020-as sikerkönyvét adaptálta az eddig inkább csak sorozatokon és egy feledhető romantikus filmen dolgozó Sam Esmail rendezésében, a főszerepeket pedig olyan nevek kapták, mint Julia Roberts, Ethan Hawke, Mahershala Ali és Kevin... Teljes kritika
Ez a film szerintem zseniális, de látom az IMDb hozzászólások tömegén is, meg a magyar mozis hozzászólásokban is, hogy talán több embernél vágja ki a biztosítékot, hogy mekkora sz*r. Meg hogy befejezetlen. Dehogy befejezetlen, nagyon szép és kerek be... Teljes kritika
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Ez az első film, amiben Julia Roberts kifejezetten ronda. Nem tudom, hogy szándékosan-e, vagy sem de egyetlen filmjében sem tűnt ennyire taszítónak, és nem kifejezetten arra gondolok, hogy egy meglehetősen tüskés karaktert alakít. Ennek ellenére (vag... Teljes kritika
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Sajnos már a cím is füllentés, hát még a film. Hétfőn már a pénteken járt az eszem. A bemutató nagyon megvett, kiemelten kedvelem a posztapokaliptikus témát. Ráadásnak a komoly szereposztás erre még rátett egy lapáttal. Este rácsaptam a lejátszás gom... Teljes kritika
Mi akart ez lenni? Társadalomkritika az amcsikról? Világvége film? Egy normális, elfogadható választ nem kapunk a végére!
Nagyon didaktikus, sokszor életszerűtlen, bölcselkedő, pszeudo-filozofikus thriller, amit a remek szereplőgárda sem tudott eladni nekem.
A film üzenete számomra az, hogy a ma embere a net nélkül el van veszve. Olyan, mint amikor egy elemlámpából kiszedik az elemeket. Van, létezik, csak nem működik, nem világít, pedig az lenne a dolga, csakúgy, mint az embereknek normális kapcsolatban élni az életet. Mindent a net irányít. A legkisebb iPad, iPhone, iMac, Tesla e-autó és egyéb elektromos berendezéstől egészen a műholdak röppályájának navigálásáig bezárólag. Egyedülálló módon szembesülni az apokalipszissel a filmekben nem könnyű, de a rendezőnek és a forgatókönyvírónak (Sam Esmail) sikerült. Rumaan Alam 2020-as regényét egy könyörtelen 2023-as pszichológiai thrillerré varázsolja, amely élesen ragadja meg a jelenlegi szélsőséges politikai világnézetet. Egyetlen valódit sem említenek kifejezetten, de a spirális cselekményben megjelenő fenyegetés jelentős része nemcsak relevánsnak, de kézzelfoghatónak is tűnt. Az utolsó pillanatban egy családi vakációval kezdődik egy Long Island-i kastélyban, és a két idegennel, akik belépnek az életükbe. Julia Roberts egy bocsánatkérően bizalmatlan nőt alakít, ismerős meggyőződéssel, míg Ethan Hawke laza férjeként mindent megtesz. A titokzatos idegenként Mahershala Alinak a mellényhez közel kell játszania, míg Kevin Baconnek a történet végén van egy hatékony fordulat. A kiagyalt kameraállások és a kiszámítható zenei jegyek nélkül is meg tudtam volna tenni, de összességében a film elgondolkodtatott, mit csinálnék hasonló körülmények között.
A trailerből és a film hosszából tekintve sokkal tartalmasabb katasztrófafilmre számítottam. De sajnos csak csepegtették az infókat, történést. A színészek jók, senkiben nem csalódtam, nem is rajtuk múlott, nekem ez most kevés volt.
A dramaturgia jó, egy közelgő katasztrófa lehetőségének lebegtetése, és az érdekes párbeszédek fenntartják az ember érdeklődését. Ehhez persze kellettek a nagy nevek is, mert valljuk be, ilyen unalmas címmel és borítóval nem lehet moziba csalogatni a nézőt. Ezzel nagyjából ki is merítettem az alkotás erényeinek felsorolását. Egy összeesküvés-elméletre építették a történetet, ami a semmiből jön, és sehová sem vezet. A karakterábrázolás öncélú, nem illeszkedik szervesen a sztoriba, ráadásul egyes jelenetekre abszolút nem volt szükség, nem tettek hozzá a filmhez, csak időhúzásra jó, ami egy több mint kétórás film esetében indokolatlan. A nézők félrevezetésére használt jelenetek a végén magyarázat nélkül maradnak, mint ahogy az egész elmélet is ezer sebből vérzik.
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Őszintén... ha lenne olyan értékelő csillagocska, ami az „idegesítő” jelzővel van ellátva, hát most arra nyomnék. Megnéztem a filmet, anyám szerint „elgondolkodtató”. Az ám! Csak neki azért, mert imádja a világvége tematikájú filmeket, szerinte úgyis... Teljes kritika