Amikor egy amerikai függetlenfilm kínai (női) rendezővel, natúrszereplőkkel, kis költségvetéssel, érzékeny társadalmi témával és egyedi elbeszélési formával ilyen szintű érdeklődést és elismerést tud kiváltani, az a filmkedvelők és a filmgyártás számára csak pozitív kimenetelű lehet. Több
Egy nagyon emberi mozi, ami leginkább azoknak fog átjönni, akik szeretik a lassabb mederben csordogáló filmeket, amikben nem a cselekmény, hanem inkább a hangulat a fontos. Több
A road movie régi műfaj a filmművészetben, de előképe már az ókori irodalomban megtalálható, gondoljunk csak Homérosz Odüsszeia című eposzára. A vándorlás végigkíséri az emberiség történelmét, az egyes ember utazásai pedig szimbolikus erővel bírnak a művészetben. Számos alkotást láthattunk már e témában, volt köztük drámai, vígjátéki és romantikus köntösbe bújtatott is. A Chloé Zhao által rendezett A nomádok földje most lírai dokumentarista stílusban mesél az „úton levésről”. Több
Amerika, ahogy ritkán látjuk - őszintén. Egy csapat ember, akik stabil otthon híján a társadalom perifériáján vertek tábort, és Frances McDormand, aki dokumentumfilmben is tud Játszani. Roadmovie-ként is hivatkoznak az idei év egyik legmeghatározóbb filmjére, amely már el is nyerte a Golden Globe-díjat, és az Oscarhoz sem lesz szüksége túl nagy szerencsére. Több
A Velencei Filmfesztivál Arany Oroszlán-díjas mozijában Fern (Frances McDormand), miután elveszítette az otthonát, egy ütött-kopott lakókocsival útra kel, hogy újra rátaláljon. Több
Nehéz dűlőre jutni így a filmmel, elvégre formailag remek, témája elképesztően releváns, mindössze drámája az, ami nem feltétlenül átütő, és mire kiderülne, hogy valójában mennyire univerzális, már a szemünk előtt pörög a stáblista. Több
Újra az Egyesült Államok hátsó udvarában lődörgünk. Chloé Zhao a 2017-es A rodeós nem tökéletes, de hű stiláris és tematikai folytatását készítette el. A Velencében Arany Oroszlánnal jutalmazott A nomádok földje is egyszerre karaktercentrikus és társadalomkritikus mű. Több