Az örök primadonna gyermekkorában balerinának tanult az Operaházban, és tizenöt évesen még táncos szerepben mutatkozott be a özönség előtt. A tízes évek elején Rákosi Szidi színiiskolájának növendékeként 1912-ben a Népopera szerződtette a Tengerész Kató szerepére.
Ekkor és még pár évig, a Vígszínház tagjaként, Hajnal Hajnalkaként szerepelt, csak amikor 1916-ban Pozsonyba szerződött, találta ki a hamarosan fogalommá váló Honthy Hanna művésznevet.
A második... Több
Az örök primadonna gyermekkorában balerinának tanult az Operaházban, és tizenöt évesen még táncos szerepben mutatkozott be a özönség előtt. A tízes évek elején Rákosi Szidi színiiskolájának növendékeként 1912-ben a Népopera szerződtette a Tengerész Kató szerepére.
Ekkor és még pár évig, a Vígszínház tagjaként, Hajnal Hajnalkaként szerepelt, csak amikor 1916-ban Pozsonyba szerződött, találta ki a hamarosan fogalommá váló Honthy Hanna művésznevet.
A második világháborút követően a Csárdáskirálynő szerepében látható. Ám mivel más szerepe nemigen akadt, a moziban nem aratott sikereket. Egy háború előtti (Régi nyár) és egy háború utáni (Déryné) filmben bukkan fel, különben csak revüsztárként rögzítik, majd a hatvanas évektől kezdve a szilveszteri tévéadások kötelező fellépőjeként.
Honthy Hanna időtlensége és a magyar közízlésre mért csapása a hetvenes években még egyszer felkelti egy rendező, Gazdag Gyula érdeklődését, aki Bástyasétány '74 című filmjének két lábon járó szimbólumát találja meg a művésznőben. Természetesen önmagát alakítja.
(erdei1999)