5 trend, ami meghatározza az online vásárlást 2021-ben

A kényelem már a világjárvány kitörése előtt is egyre inkább az online vásárlás felé terelte az embereket, évről évre egyre többen és egyre többet költenek ilyen formában. Erre a kényszerű bezárkózás és a boltok kényszerű bezárása csak ráerősített, így soha annyi online vásárlás nem volt még, mint a mögöttünk hagyott időszakban. És valószínűleg ez csak tovább fog erősödni 2021 második felében.

Ezt a hatást öt új trend fogja meghatározni, amelyek mind alapvető hatással lesznek az online vásárlási szokásainkra.

1. A livestream shopping térnyerése

Mint manapság oly sok új trend, a videós vásárlás is keletről tört be, ahol 2020-ban már az online vásárlások 37 százaléka ilyen formában valósult meg, a szakértők pedig arra készülnek, hogy 2022-ig ez a szám tovább fog emelkedni. Európa és az USA is ezt trendet követheti idén, amit tovább erősíthet, hogy egyre több nagy márka, mint Levi’s vagy a Herman Miller immár üzleti stratégiájában is kulcsfontosságú elemként tekint az online videós vásárlásra. A trend lényege, hogy a márkák a digitális platformok és élő közvetítések előnyeit kihasználva népszerűsítik a termékeiket, sok esetben együttműködve a közösségi média hatalmas követőszámmal bíró influencereivel.

2. Egyre több lesz a céltudatos vásárlás, a vállalkozók pedig alkalmazkodni fognak ehhez

2020-ban a színesbőrű közösségekkel való szolidaritás nyilvános vállalása alapvető hatással volt az online vásárlási szokásokra és ez a trend nem, hogy nem gyengült, de folyamatosan erősödni látszik. 2021-ben az előrejelzések alapján a vásárlók akár négyszer-hatszor nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan vállalatok vagy brandek termékeit, amelyek nyíltan vállalják az övékhez hasonló nézeteiket.

3. A hiteles tartalom határozza meg, hogyan érik el a márkák az ügyfeleket

2021-ben várhatóan egyre több kiskereskedelmi márka fogja bevezetni az egy a sokhoz videós vásárlást, és személyre szabott termékajánlásokkal fogadja az e-kereskedelmi látogatókat, ahogyan a való életben is tenné, és ezt a hiteles tartalmat egy sokkal személyre szabottabb vásárlási út kapujaként használja.

4. Átalakul az értékesítési munkatársak szerepe

A bolti eladók jelenléte létfontosságúak a kiskereskedelmi márkák sikeréhez: a fogyasztók 90%-a nagyobb valószínűséggel vásárol, ha egy hozzáértő munkatárs segít neki. 2021-ben a munkatársak továbbra is szöveges, chat- és videókapcsolatokon keresztül fogják végigvezetni a vásárlókat a vásárlás folyamatán, jelentősen kiterjesztve ezzel az üzlet négy falán túli hatókörüket. A szöveges, e-mail és WhatsApp segítségével történő virtuális ügyfélkezeléssel a munkatársak értékes kapcsolatokat fognak ápolni, egyszeri vásárlókból élethosszig tartó vásárlókká változtatva őket.

5. A boltok „sötétbe fognak borulni”

Ahogy az online vásárlás lassan teljesen átformálja a fogyasztói szokásokat és a fizikai jelenlét egyre kevésbé lesz kulcsfontosságú egy-egy vásárlás lebonyolításához, az üzlethelyiségek szerepe is változni fog. A vállalatok ezeket a helyiségeket raktárszerű helyekké változtatják, ahol csak az online lebonyolított vásárlások termékeit fogják tárolni és csomagolni a szállításhoz vagy személyes átvételhez.

Az utóbbi évtizedben a trendek döntő részét az ázsiai piac diktálta, és úgy tűnik, ebben a közeljövőben sem lesz változás. A kimagasló szolgáltatásokat kínáló webáruházak egyre jobban elnyerik a vásárlók bizalmát, és nem kell hozzá jóstehetség, hogy azt mondjuk, hogy a tizennégy éve a piacon jelen lévő Banggood, mely jelenleg a harmadik legnépszerűbb shopping app a Google Play kínálatában, a verhetetlen áraival, állandó online ügyfélszolgálatával, hatalmas termékkatalógusával illetve szezonális akcióival a közeljövőben a magyar piac egyik uralkodó webáruházává fog válni. Az onlie áruház ráadásul július 5. és 15. között óriási akciót ígér, melynek keretén belül számos termék akár 70%-os árgendedménnyel is megvásárolható lesz, beleértve a különböző e-sport eszközöket (billentyűzetek), elektromos rollereket vagy épp a háztartási- és kávégépeket. 

 

Advertisement