Az az egyik legjobb dolog a Netflixben – azon túl persze, hogy rengeteg remek tartalommal képes szórakoztatni –, hogy az előfizetésünkkel egyszerre több eszközön többen is nézhetjük a műsorokat szimultán. Előfizetéstől függően egyszerre több profil is használhatja ugyanazt az előfizetést egy háztartáson belül, akik egymástól függetlenül is nézhetnek filmeket vagy sorozatokat. Igen ám, de a felhasználók gyakran kihasználják e rendszer kiskapuit, amit a Netflix most egy nem feltétlenül szimpatikus, de valahol érthető módszerrel szeretne megnehezíteni.
Mert bár a jelenlegi szerződésben is benne van, hogy nem oszthatjuk meg az előfizetésünket a háztartásunkon kívül élő emberekkel, ezt a felhasználók egy része figyelmen kívül hagyja és simán megadja a jelszavát a haveroknak is. Ez az, amit a Netflix szeretne megnehezíteni vagy pontosabban monetizálni! Egyelőre csak három piacon tesztel egy új előfizetősi konstrukciót.
Chilében, Peruban és Costa Ricában vezetik be kísérleti jelleggel azt az opciót, hogy egy előfizetéshez alprofilokat lehessen hozzárendelni, méghozzá 2,99 dolláros extra áron. Ezek az alprofilok is mindenben megegyeznek az előfizetői profillal, saját jelszót kapnak és személyre szabott ajánlókat, de ezeket kifejezetten az adott háztartáson kívüli felhasználóknak szánják.
A Netflix egyik vezetője egy blogbejegyzésben arról írt, hogy ezzel könnyen és biztonságosan lehet megosztani az előfizetésünket. Indoklásként pedig azt hozta fel, hogy a sok profilmegosztás jelentős bevételkiesést jelent a szolgáltatónak, ami korlátozza abban, hogy újabb saját gyártású filmeket és sorozatokat készítsen.
Egyelőre tehát kísérleti jelleggel indítják be az új szolgáltatást és nehéz lenne megjósolni, hogy később akár globálisan is bevezetik-e vagy elbukik.