Az egyik legnagyobb streaming platform is bevezeti a reklámokatA kép forrása: Erik Mclean on Unsplash

Az Amazon bejelentette, hogy január 29-től a Prime Video az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban és Kanadában reklámokat vezet be a sorozatokhoz és filmekhez, és a tervek szerint az év folyamán Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Mexikóban és Ausztráliában is elindítják a hirdetéses modellt. A magyarországi indulásról egyelőre nincsenek információk.

Ezt a lépést, amelynek célja, hogy az Amazon folytathassa a tartalmi kínálatába való befektetést és annak bővítését, az előfizetőknek küldött levélben közölték. A legfontosabb pontok a következők:

- A megvásárolt vagy bérelt tartalmak nem tartalmaznak majd reklámokat.

- Az Amerikai Virgin-szigeteken, Guamon és a Mariana-szigeteken élő ügyfelek nem fognak hirdetéseket látni.

A reklámok bevezetése változást jelent a streaming-szolgáltatások terén az előfizetéses-hirdetési modell felé mozdulva, amely egyre elterjedtebbé válik. Hasonló modellt már a Netflix és a Disney+ is bevezetett. Az Apple TV+ továbbra is az egyetlen nagyobb platform, amely nem tartalmaz hirdetéseket.

Egy új, reklámmentes Prime Video opció is elérhető lesz, további havi 2,99 dollárért. Az ügyfelek előzetesen regisztrálhatnak erre a szolgáltatásra, a számlázás január 29-én kezdődik. Azok számára, akik nem ezt a reklámmentes változatot választják, nem változik a Prime-tagság jelenlegi ára.