2023-ban a globális jegybevétel becslések szerint 33,9 milliárd dollárt ér el, ami 30,5%-os növekedést jelent 2022-hez képest, derült ki a Gower Street Analytics elemzéséből.
Ezt a képet némileg árnyalja azonban, hogy a fellendülés ellenére ez az adat még mindig 15%-kal elmaradt a járvány előtti három év (2017-2019) átlagától. Észak-Amerika 9,07 milliárd dollárral vezette a globális piacot, ami 21%-os növekedést jelentett az előző évhez képest, de még mindig 21%-kal elmaradt a már említett időszaktól.
Mindemellett a kínai jegybevétel megközelítőleg 7,7 milliárd dollárt ért el, ami 83%-os növekedést jelent 2022-hez képest, és mindössze 6%-kal marad el a 2017-2019-es átlagtól. Azt is fontos kiemelni, hogy 2023-ban a kínai piacot saját gyártású megjelenések uralták, így csupán néhány hollywoodi produkció tudott nagyobb sikert aratni a régióban.
A pandémia előtti állapotokhoz való visszatérést csupán a nyári számadatok tudtak ehhez mérhető javulást mutatni, így júliusban +17%, augusztusban pedig +1% a 2017-2019-es átlagot meghaladóan alakultak a nézettségi mutatók.