Ismét J. K. Rowling nevétől visszhangzik a közösségi média. A lavinát ezúttal a The New York Times reklámkampánya indította el, amely bizony heves reakciókat váltott ki a Harry Potter franchise rajongói részéről. A kampányról készült fotókat a fenti galériában tekinthetitek meg.

A napilap egy reklámkampányt indított, amely lényegében azt kívánja alátámasztani, hogy Rowling regényfolyama mostanra létjogosultságot nyert a szerző nélkül is. “Lianna elképzeli a Harry Pottert az alkotója nélkül” - olvasható a plakátokon.

Rowlingot számos támadás érte az elmúlt hónapokban a transzneműekkel megfogalmazott gondolatiaval kapcsolatban, sokak szerint ezúttal viszont igazságtalan és sértő a szerző ellen indított kampány, így többen egy-egy bejegyzésben adtak hangot annak, hogy lemondták az előfizetésüket.

Az érem másik oldalát képviselik azok, akik szerint J.K. Rowling nevét csakugyan nem lehet elválasztani a Harry Potter könyvektől, a szerző neve azonban az utóbbi időkben szorosan összekapcsolódott a transzfóbiával, és legtöbbször nem könyvsorozat kapcsán kerül a figyelem középpontjába.