Mégis lehetnek reklámok a Netflixen, de nem mindenkinek

A Netflix évekig ragaszkodott ahhoz, hogy kizárólag előfizetéses csomagokat kínáljon, most azonban már nyitott az alacsonyabb költségű, reklámokkal támogatott csomagok irányába - mondta Reed Hastings társ-vezérigazgató a vállalat első negyedéves eredménybeszámolóján.

A vállalat arra számít, hogy a következő egy-két évben megszilárdítja a reklámokkal támogatott streaming stratégiáját, mondta Hastings. A váltás annak köszönhető, hogy a Netflix 200 000 előfizetőt veszített 2022 első három hónapjában (ebben nagy szerepe van az orosz piacról való kivonulásnak), és arra számít, hogy a második negyedévben további 2 millióval csökken majd az előfizetők száma. 

A hirdetéssel támogatott opciók hozzáadása új utat adhatna a növekedéshez; emellett a Netflix keresi a módját annak, hogy pénzt szerezzen attól a több mint 100 millióra becsült háztartástól, amely jelenleg megosztott jelszót használ a streameléshez anélkül, hogy fizetne érte.

"Akik követték a Netflixet, tudják, hogy elleneztem a reklámok bonyolultságát, és nagy rajongója vagyok az előfizetés egyszerűségének" - mondta Hastings. "De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének. És annak, hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének és reklámtűrőek, megkapják, amit akarnak (...)."

Hastings nem közölt részleteket arról, hogy mennyibe kerülhetnek a Netflix reklámokkal támogatott csomagjai. Az mindenesetre tény, hogy a Netflix több nagy versenytársa is kínál olcsóbb, reklámokkal támogatott csomagokat, köztük a Hulu, az HBO Max és a Paramount+. A múlt hónapban a Disney bejelentette, hogy 2022 végétől az Egyesült Államokban reklámokkal támogatott Disney+ csomagot tervez indítani.