Új trend a Netflixen: Jönnek a reklámmentes reklámok, de ez még csak a kezdet!

Los Gatos, Kalifornia – 2025. április 1. - Úgy tűnik, hogy újabb megállíthatatlan trend született, hiszen a Netflix hivatalosan is bejelentette, hogy április 1-jétől bevezet egy teljesen új reklámozási formát: a reklámmentes reklámokat.

A forradalmi technológiát a streamingóriás egyszerűen csak „SubtleStream™”-nek nevezte el, és célja, hogy a felhasználók észre se vegyék, hogy épp valamit reklámoznak nekik.

A rendszer lényege, hogy egyes sorozatok és filmek már eleve brand alapon készülnek (egy márka köré épül a cselekmény), szereplői teljesen természetesen, a cselekménybe illesztve említenek meg márkákat, termékeket – de úgy, hogy az senkinek se tűnjön fel. Az első tesztek szerint a módszer annyira hatékony, hogy a nézők 70%-a azonnal vásárolt is valamit, amiről nem tudta, hogy látta.

„Ez nem termékelhelyezés. Ez termékbeépülés,” – nyilatkozta a Netflix egyik marketingfelelőse. Néhány szemfüles újságíró kiszúrta, hogy a sajtótájékoztatón egy logó nélküli Starbucks-pohár volt látható a mikrofonja mellett.

A technológia mesterséges intelligenciát is használ: ha például valaki sok romantikus vígjátékot néz, a rendszer automatikusan beépíti az eszközére a legfrissebb randiappokat, míg ha valaki skandináv krimikre kattint, akkor megjelenhet egy IKEA-katalógus egy gyilkossági helyszínen – „de csak teljesen random, mintha mindig is ott lett volna”.

A közönség vegyesen reagált. Egyes nézők örülnek, hogy végre „nem idegesítőek a reklámok”, mások viszont zavarba jöttek attól, hogy hirtelen elkezdtek vágyni egy új fogkefére a Bridgerton nézése közben.

A Netflix egyébként nem áll meg itt: hamarosan jön a "Silent Spoiler™" funkció is, ahol az algoritmus előre elárulja a sorozatok végét – de csak azoknak, akik úgyis le akarták volna csekkolni a Wikipédián.

Arról, hogy az ehhez tartozó előfizetői csomag mennyibe kerül majd a magyarországi nézőknek, itt olvashatsz bővebben.