Ladd olyan produkciókon dolgozott, amelyeknek központi témája erős női karakterek köré íródott, köztük Robert Altman 1977-ben megjelent Három nő című filmje, a Júlia, amelynek főszerepében az Oscar-díjas Vanessa Redgrave látható, a 11 Oscar-díjra jelölt Fordulópont, az Asszony férj nélkül, amelyben Jill Clayburgh látható főszerepben, a Norma Rae, amelyért Sally Field megkapta a legjobb színésznőnek járó Oscar-díjat és a Bette Midler főszereplésével készült A rózsa című filmalkotás.
A hatalmas... Több
Ladd olyan produkciókon dolgozott, amelyeknek központi témája erős női karakterek köré íródott, köztük Robert Altman 1977-ben megjelent Három nő című filmje, a Júlia, amelynek főszerepében az Oscar-díjas Vanessa Redgrave látható, a 11 Oscar-díjra jelölt Fordulópont, az Asszony férj nélkül, amelyben Jill Clayburgh látható főszerepben, a Norma Rae, amelyért Sally Field megkapta a legjobb színésznőnek járó Oscar-díjat és a Bette Midler főszereplésével készült A rózsa című filmalkotás.
A hatalmas szakmai elismerésnek örvendő producer egyik legmerészebb vállalkozásának számított annak idején, hogy a Ridley Scott rendezésében készült A nyolcadik utas: a Halál főszerepére színésznőt, történetesen Sigourney Weavert szerződtette, illetve ő adott elsőként zöld utat a ma már kultikusnak számító Thelma és Louise-nak.
“Vannak kígyók ebben a szakmában, és van az ifjabb Alan Ladd” - így jellemezte őt korábban Richard Donner rendező.
Alan Ladd Jr. 1937. október 22-én született Los Angelesben, szinte az egész életét a filmgyártás berkein belül töltötte, hiszen édesapja színészként dolgozott a Paramount és a Fox stúdióknál. Tanulmányai után kaszkadőrként dolgozott a Santiago és The Deep Six című filmeken.
Az 1960-as évek elején munkát vállalt a Creative Management Associates tehetségkutató cégnél, ahol Judy Garland, Robert Redford és Warren Beatty színészeket képviselte. A későbbiekben Londonba költözött, ahol további kilenc filmen dolgozott producerként.
A filmes szakma az Egy új remény megmentőjeként hivatkozik rá, miután a Fox elutasítása ellenére támogatta és segítette George Lucast a film elkészítésében.
“Nézd, számomra ennek semmi értelme, de bízom benned. Gyerünk, csináld meg!” - mesélte Lucas, miként reagált Ladd a Csillagok háborúja forgatókönyvére.
1979-ben távozott a Fox stúdiótól, saját produkciós céget alapított, amely a Warner Bros. égisze alatt olyan filmeket gyártott, mint az Éjszakai szolgálat, Az igazak és a Rendőrakadémia. Vállalata 1983-ban céget jelentett, a későbbiekben az MGM-nél vállalt munkát. Hosszas jogi vita után két projekttel tudott távozni a stúdiótól, amelyek közül az egyik a Rettenthetetlen volt.
(csd)