Arthur (Usher) Fellig Weegee művésznéven vált ismertté, fotósként és fotóriporterként tevékenykedett. Az 1930-as és 1940-es években Manhattan alsó-keleti oldalán dolgozott sajtófotósként. Fényképészeti könyveket publikált, moziban is dolgozott; kezdetben saját rövidfilmeket készített, később pedig olyan filmrendezőkkel dolgozott együtt, mint Jack Donohue és Stanley Kubrick.
1938-ban az egyetlen New York-i szabadúszó újságíró volt, aki hordozható, rendőrségi sávú,... Több
Arthur (Usher) Fellig Weegee művésznéven vált ismertté, fotósként és fotóriporterként tevékenykedett. Az 1930-as és 1940-es években Manhattan alsó-keleti oldalán dolgozott sajtófotósként. Fényképészeti könyveket publikált, moziban is dolgozott; kezdetben saját rövidfilmeket készített, később pedig olyan filmrendezőkkel dolgozott együtt, mint Jack Donohue és Stanley Kubrick.
1938-ban az egyetlen New York-i szabadúszó újságíró volt, aki hordozható, rendőrségi sávú, rövidhullámú rádióval rendelkezett. Többnyire éjszaka dolgozott; figyelmesen hallgatta a sugárzott adásokat, és gyakran a helyszínre sietett fotóriporterként.
1943-ban 5 fényképét megszerezte a Modern Művészeti Múzeum (MoMA). Ezeket a munkákat az Akciófotózás kiállítása tartalmazza. Később bekerült az 50 fényképész által készített kiállításba és egy másik MoMA kiállításba, amelyet Edward Steichen fotós szervezett.
Az 1950-es és 1960-as években Weegee panorámaképek készítésével, fénykép-torzulásokkal és prizmákon keresztül történő fényképezéssel is kísérletezett. Műanyag lencsékkel híres fényképet készített Marilyn Monroe-ról, amelyben arca groteszk, torz, de még mindig felismerhető. Az 1950-es, The Yellow Cab Man című filmhez is hozzájárult egy sorozatképpel, amelyben az autóforgalom vadul torzult ábrázolása látható.
(Shelby07)