George Cukor
3

Szül.: 1899. július 07., New York City, New York, Amerikai Egyesült Államok
Elhunyt: 1983. január 24.

Adatlap
78
Filmográfia (78)
9
Díjak (9)
21
Érdekességek (21)
Képek
Kapcsolat
Hozzászólások

Érdekességek(21)

My Fair Lady (1964) Jack Warner Vincente Minelli-t szerette volna felkérni a film megrendezésére, ám a rendező magas gázsijára hivatkozva ez nem valósult meg. Így jött a képbe George Cukor, aki korábban már rendezett musicalt, méghozzá a Csillag születik című Judy Garland filmet, amely egyike volt azon kevés hollywood-i musicalnek, amely mind szakmailag, mind anyagilag sikert hozott a stúdiónak.
#1
My Fair Lady (1964) Cecil Beaton volt a díszlettervező, s szerette volna Warnert rábeszélni, hogy a hitelesség miatt Londonban forgassanak, ám ő nem volt hajlandó kimozdulni a Burbank Studióból, s végül George Cukor is a stúdióvezető pártjára állt, azzal az indokkal, hogy "az angolok állandóan teaszüneteket tartanak".
#2
My Fair Lady (1964) George Cukor és Cecil Beaton mindketten homoszexuálisak voltak, ám eltérő tipusúak. Cukor konzervatívabb és zárkózott, míg Beaton elnőiesedett és piperkőc volt. A forgatás során személyes konfliktusai is előkerültek. A pletykák szerint Beaton egyszer elszerette Cukor egyik "szerelmét".
#3
Csillag születik (1954) George Cukor meghalt mielőtt láthatta volna a film felújított verzióját.
#4
Csillag születik (1954) Már az 1937-es filmváltozat rendezését is felajánlották George Cukornak, ám visszautasította a lehetőséget. Az 1954-es változatra azonban már nem tudott nemet mondani.
#5
Csillag születik (1954) George Cukor mindenképpen Cary Grantet szerette volna a film férfi főszereplőjének. A színész azonban inkább harmadik feleségével, Betsy Drake-el utazgatott a forgatás helyett.
#6
Csillag születik (1954) Marlon Brando éppen a Julius Caesar című filmjét forgatta, amikor George Cukor felajánlotta neki Norman szerepét. A színész eléggé rossz néven vette, hogy egy lecsúszott színész szerepére kérték fel, holott sikeres és a pályája csúcsán áll. A legenda szerint ekkor Julius Caesar-beli kollégájára, James Masonre mutatott, akire jobban illene egy lejtmenetben lévő sztár szerepe.
#7
Csillag születik (1954) Judy Garland komoly gyógyszerfüggőséggel küzdött a forgatás alatt, ami annyira kikészítette George Cukort, hogy amint felvették a zárójelenetet, fogta magát és Európába utazott.
#8
Born Yesterday (1950) George Cukor a három főszereplő beválogatása után a próbákat egy színpadon kezdte el, és többször is eljátszatta a történetet a szereplőkkel, mielőtt az aktuális forgatásra sor került volna.
#9
Ádám bordája (1949) Katharine Hepburn állítólag arra kérte George Cukort, hogy közös jeleneteikben Judy Hollidayra fókuszáljon a kamerával, nem csak azért, mert rajongója volt a friss filmes Hollidaynek, hanem abban reménykedett, hogy a Stúdiónak is fel fog tűnni, hogy Holliday milyen fantasztikus és hátha neki adják a a Broadwayen nagy sikerrel vetített Born Yesterday (1950) filmes főszerepét. Működött a dolog.
#10
Elfújta a szél (1939) Scarlett megformálójának kiválasztásához próbafelvételeket készítettek, amelyeket maga George Cukor készített, s végül négy színésznő maradt a végső körben: Paulette Godard, Joan Bennett, Jane Arthur és Vivien Leigh. Az elkészült jeleneteket úgy vágták össze, hogy minden színésznő ugyanazt a jelenetet egymás után adja elő.
#11
Elfújta a szél (1939) Amikor az Atlanta égése jelenetet leforgatták, Vivien Leigh akkor találkozott először George Cukorral, s együtt próbálták el azt a jelenetet, mikor a film elején Scarlett Ashelyvel beszélget a Tizenkét tölgy könyvtárszobájában. Cukor már színésznők tucatjaitól hallotta ezeket a mondatokat, de akkor érezte először, hogy megtalálta az "igazi Scarlettet".
#12
Elfújta a szél (1939) Clarke Gable nem bízott a forgatás alatt saját színpadi képességeiben és úgy vélte, hogy Cukor túl sokat fordít Scarlett és Melanie szerepére, s túl keveset Rhett Butlerre. Ezért Gable ügynöke naponta hívta Selznicket és panaszkodott, végül még Louis B. Mayert (Selznick apósa, egyben az MGM egyik vezetője) is bevonta az ügybe, aki megparancsolta Selznicknek, hogy naponta járjon le a forgatásra és ellenőrizze a rendező munkáját. Emiatt a folyamatos ellenőrzés miatt hagyta ott a forgatást George Cukor. Az esetet Selznick saját pályafutásának mélypontjaként tartotta számon, mivel egy nagyon tehetséges rendezőnek tartotta Cukort. Amikor mindez kitudódott, Vivien Leigh és Olivia de Havilland jelmezben törtek be Selznick irodájába és könyörögtek Cukor maradásáért.
#13
Elfújta a szél (1939) Amikor George Cukor távozott a rendezői székből néhány napig állt a forgatás, s olyan MGM-es rendezők neve merült fel, mint Robert Z. Leonard, Jack Conway, King Vidor és Victor Fleming. Végül Fleming lett a befutó, aki Clark Gable jó barátja volt, s aki egyenesen az Óz, a csodák csodája forgatásáról érkezett.
#14