Herskó Anna rendező, operatőr Tränka Anna néven látta meg a napvilágot Budapesten 1920. augusztus 20-án és Stockholmban hunyt el 2009. április 12-én. 1949-ben a Színház- és Filmművészeti Főiskola operatőri szakán diplomázott itt ismerte meg férjét a többszörös Balázs Béla-díjas rendezőt Herskó Jánost.
Évekig tanított a Színház- és Filmművészeti Főiskolán, majd férjével 1970-ben Svédországba, Stockholmba költözött és ott épített karriert. Munkái: 1957-ban a Csupa... Több
Herskó Anna rendező, operatőr Tränka Anna néven látta meg a napvilágot Budapesten 1920. augusztus 20-án és Stockholmban hunyt el 2009. április 12-én. 1949-ben a Színház- és Filmművészeti Főiskola operatőri szakán diplomázott itt ismerte meg férjét a többszörös Balázs Béla-díjas rendezőt Herskó Jánost.
Évekig tanított a Színház- és Filmművészeti Főiskolán, majd férjével 1970-ben Svédországba, Stockholmba költözött és ott épített karriert. Munkái: 1957-ban a Csupa napfény a szívem című magyar dokumentumfilm operatőre volt. A film Yves Montand és Simone Signoret sanzonénekesek budapesti látogatásáról szól.
1963-ban a Kézenfogva (Hand in hand) című dokumentumfilmet rendezte. 1968-ban a Módszerek (Methods) című dokumentumfilm operatőre volt. A film egy pszichológiai vizsgálati módszert mutat be három csoport gyermeken. A kísérlet lényege, hogy miként érhetőek el a legjobb eredmények egy gyermeknél. Szükséges-e az irányítás vagy önállóságot kell nekik biztosítani. A filmet Vas Judit rendezte.
Munkásságát 1963-ben Balázs Béla-díjjjal ismerték el. Anna volt az első magyar női diplomás operatőr.
(indingo)