Fehér Imre (Arad, 1926. aug. 5. – Bp., 1975. okt. 10.): filmrendező. A kolozsvári egyetemen végzett bölcsészeti tanulmányokat, majd Budapesten a Színház- és Filmművészeti Főiskolán kapott diplomát (1950). Már főiskolás korában vágó volt (1948-50) a főiskolai filmgyártó csoportban (ma Balázs Béla Stúdió), filmje: A béke ifjú harcosa (rövidfilm, 1950).
Pályája kezdetén a Hunnia Stúdió dramaturgja, majd rendezője volt. 1961-től a Budapest Stúdióban, majd a filmgyártás átszervezése után a... Több
Fehér Imre (Arad, 1926. aug. 5. – Bp., 1975. okt. 10.): filmrendező. A kolozsvári egyetemen végzett bölcsészeti tanulmányokat, majd Budapesten a Színház- és Filmművészeti Főiskolán kapott diplomát (1950). Már főiskolás korában vágó volt (1948-50) a főiskolai filmgyártó csoportban (ma Balázs Béla Stúdió), filmje: A béke ifjú harcosa (rövidfilm, 1950).
Pályája kezdetén a Hunnia Stúdió dramaturgja, majd rendezője volt. 1961-től a Budapest Stúdióban, majd a filmgyártás átszervezése után a MAFILM I. telepén dolgozott. 1949–67 között számos játékfilm elkészítésében vett részt mint forgatókönyvíró, dramaturg, segédrendező, ill. rendező. Tanított a Színház- és Filmművészeti Főiskolán (1950–53). Első és máig is legmaradandóbb filmje volt a Hunyady Sándor írásaiból készült: Bakaruhában (1957), mely bekerült a „Budapesti tizenkettő” közé, azaz az 1945 után készült 12 legjobb film közé, valamint külföldön is elismerésben részesült: Karlovy Vary, Velence (1957).
Rendezői stílusát atmoszférateremtő erő, kitűnő képalkotás jellemzi. 1967-től haláláig a Pannonia Stúdió szinkronrendezőjeként dolgozott, viszonylag kevés filmet rendezett. Ezek a következők:. Égi madár (1957); Gyalog a mennyországba (1959); Kard és kocka (1959); Húsz évre egymástól (1962); Asszony a telepen (1962); Harlekin és szerelmese (1967); Tűzgömbök (1975).
(Theoby)