A szamuráj (1967)Amikor Jean-Pierre Melville elvitte a forgatókönyvet Alain Delonnal, Delon megkérdezte, hogy mi a film címe. Miután Melville közölte, hogy: A szamuráj, Delon azt mondta neki, hogy kövesse őt a hálószobájába, ahol kiderült, hogy nincs más benne csak egy bőrkanapé és egy szamurájkard a falon.
#1
Kifulladásig (1960)Jean-Pierre Melville szerint Godard konzultációt kért tőle, mivel az első szerkesztés túl hosszú volt a forgalmazáshoz. Melville azt javasolta Godard-nak, hogy távolítsa el az összes jelenetet, amely lassította a cselekményt (beleértve a saját fordulatát mint Parvulesco író). Ahelyett, hogy a teljes jeleneteket kizárta, Godard apró darabokra vágta. Ez vezetett a „jump cut” technikához, amelyet ez a film bemutatott. Melville kitűnőnek nyilvánította az eredményt.