Marco Edward Beltrami New Yorkban született 1966. október 7-én. Felmenői olasz és görög származásúak. Középiskolába a Ward Melville High Schoolba járt, diplomáját a Brown Egyetemen szerezte. A Yale School of Music-ban is megfordult, majd nyugatra költözött és a Los Angeles-i USC Thornton Zenei Iskolába iratkozott be, ahol a legendás Jerry Goldsmith tanította.
1994-ben kezdődött meg karrierje. A Death Match rendezője, Joe Coppolletta kérte fel a film zenéjének szerzésére. 1996-ban dolgozott először együtt Wes Cravennel. A film egy nagyobb szintű elismeréshez... Több
Marco Edward Beltrami New Yorkban született 1966. október 7-én. Felmenői olasz és görög származásúak. Középiskolába a Ward Melville High Schoolba járt, diplomáját a Brown Egyetemen szerezte. A Yale School of Music-ban is megfordult, majd nyugatra költözött és a Los Angeles-i USC Thornton Zenei Iskolába iratkozott be, ahol a legendás Jerry Goldsmith tanította.
1994-ben kezdődött meg karrierje. A Death Match rendezője, Joe Coppolletta kérte fel a film zenéjének szerzésére. 1996-ban dolgozott először együtt Wes Cravennel. A film egy nagyobb szintű elismeréshez vezette a zeneszerzőt, és egy hosszú ideig tartó barátság és munkatársi viszony kezdetét jelentette. Beltrami hét Wes Craven filmhez szerzett zenét, beleértve mind a négy filmet a Sikoly franchise-ban. A horror, thriller műfajában otthonosan komponáló zeneszerző olyan filmek zenéjét alkotta meg, mint a Mimic – a júdás faj (1997), The Faculty – az invázium (1998), Angyali szemek (2001), Kéjutazás (2001), Resident Evil (2002), Hellboy (2004). Ő állította össze a Die Hard filmek zenéit is. Az 1998-as Dávid és Lisa című film zenéjéért Emmy-díjra jelölték.
Beltrami 2007-ben szerezte meg első Akadémia-díj jelölését a James Mangold által rendezett Börtönvonat Yumába zenéjéért, 2011-ben pedig elnyerte a Satellite Award díjját az Életem a ször című film zenéjével. Ő szerezte Pierce Brosnan 2014-es kémfilmjének zenéjét is, továbbá a 2015-ös Fantasztikus négyes film társzeneszerzője volt. A Nemzetközi Filmzene Kritikusok Szövetsége (IFMCA) 2004-ben jelölte őt az Év filmzeneszerzőjének. Beltrami gyakran alkalmaz hagyományos ütőhangszereket, basszus dobokat, hegedűket és sárgaréz hangszereket, amelyek együtt elkülönülő rétegeket képeznek.
(dailyfilmsan)