Pataki Ágnes (Budapest, 1951. szeptember 5. –) sztármodell, manöken, reklámarc, Balázs Béla-díjas filmproducer. A Kőbányai Gyógyszerárugyár Fabulon nevű termékcsaládjának reklámarca volt.
Két véletlennek köszönhetően került a modellkedés közelébe. Egyrészt, amikor spanyol tolmácsként egy dél-amerikai csoportot kísért a Rotschild Szalonba, vette észre a tulajdonos, Rotschild Klára, és ő küldte a kifutókra. Nem volt 170 cm, ami az akkori követelmény volt a manökeneknél, mégis folyamatosan kapta a felkéréseket. Másrészt 1970-ben, amikor az Iparművészeti Főiskolán tanuló Németh Andrea vizsgafotóját Finta József grafikus és a Kőbányai Gyógyszerárugyár PR-igazgatója felfedezte. Ezt követően vált az 1970-es és 1980-as években a Fabulon kozmetikai márka népszerű reklámarcává. A Fabulon Áginak is nevezett modell többek között a budapesti Kálvin téri tűzfalról tekintett az arra haladókra, egy nagy méretű reklámmozaikról. A mozaikhirdetést az avantgárd képzőművész, filmes és költő Erdély Miklós készítette 1982-ben a fiával. A téren azóta épült irodaház a tűzfalat eltakarta, így a képet – egy mozgalomnak köszönhetően – még 2000-ben műemlékké nyilvánították, és megőrzésre az Országos Műemlékvédelmi Hivatal raktárában helyezték el.
Pataki Ági öt évig dolgozott a Fabulonnál, amikor elkezdtek új arcokat behozni, de már ő nem szerződött velük. Több manökent bevontak, Fenyő János csinálta például Sütő Enikő híres Fabulon-fotóját, amin háttal, félmeztelenül látható. Teljesen helyettesíteni nem tudták, ezért mindig visszatértek hozzá. A Fabulon termékcsalád reklámarca volt. Ennek köszönhette azt is, hogy Ágnesből Ágivá avanzsált és országos ismertségre tett szert.
A 90-es évektől már producerként vált ismertté a filmvilág és a nagyközönség előtt. Férjével, Kovács Gáborral – aki a közös cégük, a Filmpartners egyik alapítója és vezetője is egyben – nagyban hozzájárult olyan magyar filmek sikeréhez, mint például az Üvegtigris-filmek (2001, 2006, 2010). Az ő feladata kiválasztani, első körben kiszűrni a forgatókönyvet, rendezőt, projektet, partnereket, majd részt vesz az anyagi háttér megalapozásában és a filmek piacra kerülésének PR felépítésében is. E mellett ingatlanfejlesztéssel is foglalkozik. 2003-ban producerként felkerült a Magyar Hírlap által összeállított ötven legsikeresebb nő listájára.
2011-ben a Független Producerek Szövetségének alapító ügyvezetője. 2015-ben lett a Magyar Nemzeti Filmalap által első alkalommal meghirdetett inkubátorprogram (az első animációs, dokumentum- vagy játékfilm elkészítésére) öttagú szakmai zsűrijének tagja, akik kijelölik azt a tíz filmtervet, amelyeknek kidolgozásában mentorként is segítenek.
Produceri munkái
2018 Egy nap (producer)
2017 Jupiter holdja (associate producer)
2015 Szerdai gyerek (co-producer)
2015 Trans Duna I-II (Documentary) (producer)
2014 Délibáb (co-producer)
2012 Nejem, nőm, csajom (producer)
2010 Üvegtigris 3. (producer)
2010 Szelíd teremtés – A Frankenstein-terv (co-producer)
2010 Riport (rövidfilm) (co-producer)
2010 Bibliothéque Pascal (co-producer)
2010 Halálkeringő (producer)
2009 Adás (co-producer)
2008 Delta (co-producer)
2008 Kalandorok (producer)
2007 Overnight (co-producer)
2007 Töredék (co-producer)
2006 Fehér tenyér (producer)
2006 Ballada (rövidfilm) (co-producer)
2006 Üvegtigris 2. (producer)
2006 Együtt (rövidfilm) (producer)
2005 Fekete kefe (producer)
2004 Montecarlo! (producer)
2001 Üvegtigris (producer)
Könyvei:
Nyitottan a világra. Utam a kifutótól a vörös szőnyegig; szerk. Orosz Ildikó; Libri, Bp., 2021
Díjai:
36. Magyar Filmszemle – FilmJus által felajánlott produceri díj (a Fekete kefe című filmért, megosztva: Major Istvánnal, Kovács Gáborral és Muhi Andrással, 2005)
37. Magyar Filmszemle – produceri díj (a Fehér tenyér című filmért, megosztva Angelusz Ivánnal, Kovács Gáborral és Reich Péterrel, 2006)
Balázs Béla-díj (megosztva Kovács Gáborral, 2011)
(Bafam)