Julia Roberts csodálatos, de 10 rossz filmje még neki is van

Vannak emberek, akiknek egyszerűen "megvan az a valami", és Julia Roberts közéjük tartozik.

A karizmájával, a szomszéd lányos bájával és lenyűgöző külsejével Roberts egy igazi filmsztár. Évtizedek óta ragyogó mosolyával és ragályos nevetésével aranyozza be a filmvásznat, és kétségtelenül korának egyik legnagyobb filmsztárjaként emlékeznek rá. Az Oscar-díjas színésznő bebizonyította, hogy romantikus vígjátékokban, drámákban, thrillerekben és szinte bármilyen más műfajban képes tündökölni.

Bár az utóbbi években a televíziózásban is kipróbálta magát, Roberts elsősorban filmsztárként ismert, több tucat filmmel a háta mögött, és képes egy filmet csak a nevével eladni. Ezek közül a filmek közül azonban nem mindegyik annyira jó...

Megjegyzés: Vigyázat, spoilerveszély!

#10

60 Közös titkunk  (2008)

(2)

dráma

Az egyetemi diplomaosztójára készül. Az ünnepi alkalomra hazatérnek a gyermekei, köztük Michael. A fiatalemberből író lett, aki könyveiben próbálja feldolgozni fájdalmas... több»

Ha még sosem hallottál a filmről, nem vagy egyedül. A 2008-as megjelenésekor alig hozott valamit, világszerte kevesebb mint 7 millió dollárt, belföldön pedig mindössze 70 600 dollárt keresett (a Box Office Mojo szerint). Ez egy rossz film, túl sok melodrámával és kevés komplexitással; ahogy a Chicago Reader írta: "Ez a színpadias családi dráma papíron biztosan jól nézett ki, hogy ilyen nagynevű színészeket vonzott, de a vásznon felületesnek, elkapkodottnak és fejletlennek tűnik." Ez a film nem a legjobb. Nem tudjuk, hogy Roberts miért vállalta ezt a szerepet, de talán a férjéhez, Danny Moderhez volt köze, aki az operatőr szerepét töltötte be.
#9

72 Amerika kedvencei  (2001)

(5) (3)

romantikus | vígjáték

Gwen (Catherine Zeta-Jones) és Eddie (John Cusack) egy nemzet álmait váltja valóra. Szépek, gazdagok, szeretik egymást, mellékesen pedig mozisztárok és közös filmjeik mindig... több»

A 2001-es romantikus vígjáték két szeretett színész - Eddie Thomas (John Cusack) és Gwen Harrison (Catherine Zeta-Jones) - csúnya hollywoodi válásáról és a drámáról szól, amely akkor következik be, amikor egy új film népszerűsítése céljából sajtóértekezletre kell indulniuk. Roberts játssza Gwen húgát és személyi asszisztensét, Kikit, akivel elkényeztetett, önimádó nővére nyomorultul bánik. Mivel Kiki nemrég sokat fogyott, - életében először - észreveszik, és közben az is feltűnik környezetének, hogy híres húga lábtörlőként bánik vele. Miközben Gwen és Eddie közvetítőjeként tevékenykedik, folytatja a szexet a sógorával. Csak a romantikus vígjátékokban szoktak az emberek ilyen könnyen kapcsolatot kezdeni a testvéreik exeivel. Az America's Sweethearts egyik legnagyobb problémája - és ebből sok van -, hogy Roberts egy nagy filmsztár félénk, mellőzött húgának szerepét kapta. De ugyan már, Julia Robertsről van szó. Az az arc és az a kisugárzás a világon senki árnyékában nem él hihetően, plusz kilók ide vagy oda. A film viszonylag jól teljesített a kasszáknál, 138 millió dolláros bevételt hozott (a Box Office Mojo szerint), de a kritikusok körében rosszul szerepelt. A San Francisco Chronicle "túlcsomagolt, túlságosan dörzsölt maszlagnak" nevezte a filmet, megjegyezve az érzelmek hiányát, az általános kiszámíthatóságot és az unalmas poénokat.
#8

68 A gonosz csábítása  (1996)

(3) (3)

dráma | horror | romantikus | thriller

A viktoriánus korszak Angliájában, doktor Jekyll, az elismert orvos, kizárólag a munkájának él. Házvezetőnőjének, a bájos Mary Reillynek, alkoholista és szadista édesapja... több»

Még egy olyan gigantikus híresség, mint Roberts sem tudta megmenteni a filmet a kritikusok gúnyolódásától és az anyagi bukástól. A film, amely a Rotten Tomatoes-on siralmas kritikai pontszámot kapott, mindössze 12,3 millió dollárt hozott világszerte (Box Office Mojo szerint), 47 millió dolláros költségvetésből (The Numbers szerint). Ez Roberts egyik legjelentősebb bukása, amelyben az ő neve állt a középpontban, és még egy Razzie-díj jelölést is hozott neki a legrosszabb színésznő kategóriában. Bár az előzmények ígéretesek voltak, ahogy a Los Angeles Times megjegyezte, "A film keveset használ ki abból, hogy felkavaró legyen, és semmit abból, hogy érzelmileg bevonjon". Mary (Roberts karaktere) nem sokat tesz hozzá a történethez, eltekintve attól, hogy az orvos rajong a sebhelyeiért - amelyek bántalmazott gyermekkorának emlékei -, és a befejezéstől, amelyben Jekyll/Hyde megmérgezi magát és a nő karjaiban hal meg.
#7

69 Valentin nap  (2010)

(20) (6)

romantikus | vígjáték

Los Angelesben a szerelmesek világnapján, február 14-én, vagyis Valentin napon sok minden történik egyszerre: egy virágárus kész megkérni barátnője kezét, egy bébiszitter úgy... több»

Garry Marshall Valentin-napja is egy szánalmas kísérlet arra, hogy egy filmet a sztárok puszta jelenlétéből építsen fel, és nem sok minden másból. Marshall Robertset kérte fel a 2010-es film társulatának élére, amely talán egy csöppet jobb, mint az Anyák napja, de még mindig hagy kívánnivalót maga után. De bár a kritikusok utálták a filmet - a Rotten Tomatoes-on kínos kritikai pontszámot ért el -, a közönséget vonzotta, és világszerte több mint 216 millió dollárt hozott (a Box Office Mojo szerint). Mire az Anyák napja hat évvel később bemutatásra került, a mozilátogatók már tudták, hogy Marshall ünnepi témájú filmjeitől nem várhatnak sokat. "Hogyan tudta Garry Marshall rendező rávenni a nagynevű színészgárdát, hogy belegyömöszöljék magukat ebbe az avas szív alakú csokoládé dobozba?" - kérdezte a Rolling Stone legendás kritikusa, Peter Travers. Több mint egy évtizeddel később még mindig ugyanezt kérdezzük.
#6

67 Anyák napja  (2016)

(22) (13)

dráma | romantikus | vígjáték

Mi a közös a lobbanékony Sandyben (Jennifer Aniston), a káprázatos ékszereket reklámozó Mirandában (Julia Roberts) és a férjét odaadóan szerető Jesse-ben (Kate Hudson)?... több»

Amikor Roberts először dolgozott együtt Garry Marshall rendezővel, az 1990-es Micsoda nő című filmmel varázsoltak el minket. Az ezt követő közös munkáik minősége egyre csökkent - egészen az igazán nézhetetlen Anyák napjáig. A közvélekedés szerint az Anyák napja Roberts filmográfiájának a végét jelenti, ami a minőséget illeti, mivel a film a Rotten Tomatoes-on kínos kritikai pontszámmal rendelkezik. Még az olyan filmcsillagok, mint Jennifer Aniston, Julia Roberts és Kate Hudson sem tudták megmenteni ezt a szánalmas, szürreális filmet. "Ha szereted az anyádat, ne kényszerítsd, hogy megnézze ezt a filmet" - figyelmeztetett az Entertainment Weekly. Roberts a filmben nyújtott alakításáért a 2017-es Razzie-díjátadón a legrosszabb színésznőnek járó jelölést kapta - de legyünk tisztában vele, hogy egy egész társulat kellett ahhoz, hogy ez a film rossz legyen.
#5

65 Szemekbe zárt titkok  (2015)

(34) (1)

dráma | krimi | misztikus | thriller

Az összeszokott FBI csapat tagjai, Ray, Jess és a kerültei ügyész, Calire elszakad egymástól, miután Jess tinédzser lányát brutálisan meggyilkolják. Tizenhárom évvel később... több»

Roberts 2015-ös filmje, az azonos című argentin thriller alapján készült, és elhalványul az eredetihez képest. Felejthető sornak bizonyult a színésznő bőséges önéletrajzában, még akkor is, ha egész jó volt benne. Ennek sokkal inkább a filmhez, mint az alakításokhoz van köze. Ahogy a The Globe and Mail megjegyezte, "ez egy történet az erkölcsi kétértelműségről és a múltban élésről, de gyenge érzelmi ütést mér, az all-star szereplőgárda jól kidolgozott erőfeszítései ellenére".  
#4

56 Szóbeszéd  (1995)

dráma | romantikus | vígjáték

Grace élete álomszép. Fiatal, csinos nõ, egészséges gyerekkel, szeretõ, jól keresõ férjjel, harmonikus rokoni és baráti kapcsolatokkal - mindez maga a tökély. Legalábbis õ... több»

A Szóbeszéd egyike azon kiábrándító filmeknek, amelyeket Roberts az 1990-es évek elején és közepén készített, és amelyekben tagadhatatlan tehetségét egyszerűen nem tudta az anyaggal összeegyeztetni. Bár valamivel jobb, mint más filmek ebből az időszakból, mégis olyan mű, amely még a Roberts-filmek megrögzött rajongói számára is kiábrádító. Egyet kell értenünk a The San Francisco Chronicle kritikájával, amely szerint "A Szóbeszéd sosem megy rosszul, bár helyenként elcsépelt, és a vége felé van néhány unalmas rész".
#3

48 Szemből telibe  (2002)

(2)

romantikus | szatíra | vígjáték

Linda azt szeretné, ha szeretnék. Carl szerelmes a feleségébe, Lee-be. Lee-be azonban, úgy tűnik, Calvin is szerelmes lesz. Calvin csak játszik Nicholas-szal, aki amúgy felfedezte,... több»

A gyilkos szereposztás és a viszonylag érdekes koncepció miatt értjük, hogy Roberts miért vállalta a szereplést Steven Soderbergh 2002-es filmjében. Sajnos azonban nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. "A legjobb, amit a filmről, az illúzió és a valóság gondolataival kacérkodó együttes darabról mondhatunk, hogy a film egy sikertelen kísérletnek minősül" - írta a denveri Rocky Mountain News az egyik kedvesebb kritikájában. Ez egy dramedy, amely egy hollywoodi kört vizsgál egy barát születésnapi partijának napján. Roberts egy Francesca nevű színésznőt alakít benne.
#2

51 A zűr bajjal jár  (1994)

(2) (2)

akció | romantikus | vígjáték

Peter Brackett és Sabrina Peterson rivális újságírók, akik egy félresiklott vonat ügyének kapcsán összefognak és egyesítik erejüket. több»

Lehet, hogy a film eredeti címe "I Love Trouble", de lehetetlen szeretni ezt a borzalmas filmet - egy olyan rossz filmet, amely még a Rolling Stone 1994 legrosszabb filmjeinek listájára is felkerült. Részben talán az is közrejátszott ebben, hogy Roberts és főszereplőtársa, Nick Nolte között viszály alakult ki, így képtelenek volt érdemi kémiát kialakítani egymással. A The Telegraph szerint a színészeknek még néhány jelenetet is külön kellett forgatniuk. De igazságtalan lenne a film borzalmas voltát csak a kémia számlájára írni, mivel a filmnek rossz forgatókönyve, kiszámítható cselekménye és általános súlytalansága is volt. "Épp olyan unalmas, mint a címe, amelyet igazán egy Disney-macskafilmhez kellene csatolni" - írta a Washington Post filmkritikusa.
#1

dráma | szatíra | vígjáték

Évente kétszer a divatvilág megrohanja Párizst a PRET-A-PORTER divatbemutató alkalmából. Ilyenkor riporterek, fotósok, vásárlók és gazdag sznobok jönnek össze, hogy megnézzék... több»

Minden összetevő megvolt ahhoz, hogy jó film legyen. A párizsi divathét áll a középpontban, a főszerepben egy olyan megahírességgel, mint Roberts, és az elismert rendező, Robert Altman ült a direktori székbe. A gyakorlatban azonban nagyon kevés dolog működött ebben az 1994-es filmben. A darab középpontjában a divatvilág nagyágyújának, Olivier de la Fontaine-nek (Jean-Pierre Cassel), a Divat Tanács vezetőjének halála áll, aki megfullad egy szendvicsben, miközben a limuzinjában utazik. A film a New York Times 1994 legrosszabb filmjeinek listájára is felkerült. Roberts némileg eltávolodik a cselekmény nagy részétől - amely nemcsak az Olivier halálával kapcsolatos nyomozást foglalja magában, hanem a feleségének, a szeretőjének, három rivális magazinszerkesztőnek, egy aljas fotósnak és másoknak a csínytevéseit is. Újságíró karaktere, Anne Eisenhower kénytelen egy szobában lakni riportertársával, Joe Flynnnel (Tim Robbins), és ők ketten gyakorlatilag a film teljes időtartama alatt együtt is laknak. A film hibái ellenére a neves filmkritikus, Roger Ebert Roberts történetét emelte ki, mint az egyik legszebb elemet, mondván: "Robbins és Roberts, akik alig hagyják el a szobájukat, egy önmagukba zárt viszony keserédes érzését keltik, amelynek semmi köze a valódi életükhöz, sem a múltjukhoz, sem a jövőjükhöz, és amely a valóságnak való kitettség hatására elsorvad".