Siker vagy bukás? Befutottak A kis hableány bevételi adatai

Harmincöt évvel azután, hogy Ariel, a tenger mesés hangú szirénjének animációs története elbűvölte a közönséget, A kis hableány élőszereplős remake-je uralta a Memorial Day hétvégi jegybevételt.

A Disney-film a négynapos ünnep alatt 118 millió dolláros bevételt ért el, ebből 96 millió dollárt az első három nap alatt. Ezzel az ötödik legnagyobb bevételt hozó Memorial Day nyitófilm lett a történelemben.

A filmet azok a mozilátogatók emelték a csúcsra, akik először szerettek bele Arielbe, amikor 1988-ban a mozivásznon feltűnt, valamint a rajongók azon generációi, akik még nem éltek az eredeti film bemutatásakor, de a filmet a DVD-n, a televízióban és az utóbbi években a streamingben való megjelenéséből ismerhették meg.

"Ez egy klasszikus" - mondta Tony Chambers, a Disney forgalmazásért felelős vezetője - "Ha megkérdezel egy csomó korombeli nőt vagy férfit, a kedvenc animációs filmjük A kis hableány és A Szépség és a szörnyeteg. Ez egy olyan történet, amely visszarepíti őket a saját gyermekkorukba, és ez a film sokak számára tökéletes lehetőség arra, hogy ezt a szeretetet továbbadják a következő generációnak."

Az élőszereplős A kis hableányt (és az "élőszereplőset" itt erősen idézőjelesen kell érteni, ha figyelembe vesszük, hogy mennyi CGI-re volt szükség Ariel óceáni otthonának életre keltéséhez) Rob Marshall rendezte, a címszerepet pedig Halle Bailey alakítja.

Melissa McCarthy játssza Ursulát, a gonosz tengeri boszorkányt, aki ellopja Ariel hangját, cserébe azért, hogy lábakat adjon neki, és a hableány esélyt kapjon arra, hogy az álmodozó Eric herceggel (Jonah Hauer-King) megismerkedhessen. 

Ez a sok vizes varázslat nem volt olcsó. A kis hableány 250 millió dolláros gyártási költségvetéssel rendelkezik, így a filmnek folyamatosan tömegeket kell vonzania világszerte ahhoz, hogy legalább nullszaldós legyen. Nemzetközi szinten a film 68,3 millió dolláros bevételt ért el 51 piacról.

Az Egyesült Államokban a közönség 68 százaléka nő volt, míg a jegyvásárlók 25 százaléka 25 és 34 év közötti. A gyerekek a nyitóhétvége tömegének 22 százalékát tették ki.

A Disney sikereket ért el az elmúlt években azzal a stratégiával, hogy élőszereplős változatot készített olyan animációs sikerekből, mint az AladdinA szépség és a szörnyeteg és Az oroszlánkirály (a zöld képernyős effektek diadala, amelyben alig voltak valódi állatok a szavannán).

"Ez zöld utat ad a Disney-nek, hogy tovább túrja fel régi kincseit" - mondja Paul Dergarabedian, a Comscore vezető médiaelemzője - "Egy ekkora nyitószámmal szerintem továbbra is látni fogjuk ezeket az élőszereplős rebootokat."