Barbenheimer: Megvan a győztes, de igazából mindenki nagyot nyert

FRISSÍTVE: Időközben befutottak a Magyarországi nézettségi adatok. Nagyon szoros küzdelemben végül a Barbie kerekedett felül 225 millió forintos bevétellel több mint 111 nézővel, míg az Oppenheimer  208 milliót kaszált és közel 100 ezren váltottak rá jegyet.

A bombacsaj és az atombomba versengése világméretűvé vált.

"A hétvége emlékeztet arra, hogy a filmek milyen kulturális jelentőséggel bírhatnak" - mondta David A. Gross, a Franchise Entertainment Research nevű filmes tanácsadó céget vezetője. 

A hétvégén Greta Gerwig rózsaszín fantáziakomédiája, a Barbie elképesztő 182 millió dollárt gyűjtött be a nemzetközi jegypénztáraknál, így az összesített bevétele 337 millió dollárra nőtt! Eközben Christopher Nolan Oppenheimer című, R-besorolású történelmi drámája is megállta a helyét, 78 piacról 93,7 millió dollárig tornázta fel magát, így globálisan már 174 millió dollárnyi bevételről beszélhetünk az újabb nolani filmeposz kapcsán.

A két látszólag különböző blockbuster, amelyeket a közösségi médiában már csak "Barbenheimer" néven ismerünk és amely gyakorlatilag kulturális jelenséggé vált az elmúlt hónapok során, abszolút felért a már-már sztratoszférikus várakozásokhoz. A mozilátogatók százezrei tekintették meg ugyanazon a napon a két filmet!

"Ez egy fenomenális élmény volt azok számára, akik szeretik a filmeket a nagyvásznon" - mondta Michael O'Leary, az iparág kereskedelmi szervezetének, a National Association of Theatre Owners elnök-vezérigazgatója. - "Igazán történelmi hétvége volt. Az emberek felismerték, hogy valami különleges történik, és részesei akartak lenni".

A Barbie  nagyot domborított az amerikai kasszáknál 155 millió dollárral, ezzel a 2023-as év legnagyobb nyitóhétvégi rekordját érte el! Észak-Amerikán kívül az Egyesült Királyságban 22,9 millió dollárral, Mexikóban 22,3 millió dollárral, Brazíliában 15,9 millió dollárral, Ausztráliában 14,6 millió dollárral, Spanyolországban 9,9 millió dollárral, Franciaországban 9,8 millió dollárral és Kínában 8,2 millió dollárral végzett az élen a kasszáknál a film.

De nem csak a bevételi számok támasztják alá az elsöprő sikert: a közönség és a kritikusok egyaránt imádták a filmet, amely a Rotten Tomatoes-on 90 százalékos értékelést kapott.

A mozinézők ugyanilyen fogékonyak voltak az Oppenheimerre, amely 80,5 millió dollárt hozott az amerikai jegypénztáraknál. Ez figyelemre méltó eredmény egy háromórás, kevés akciót és sok dialógust tartalmazó filmtől. Ez is azt mutatja, hogy Nolan olyan ritka rendező, aki pusztán a nevével is képes a közönséget bevonzani.

Az Egyesült Államokon és Kanadán kívül a legnagyobb bevételt az Egyesült Királyság (9,3 millió dollár), India (7 millió dollár), Franciaország (6,4 millió dollár) és Németország (6,4 millió dollár) hozta. A teljes jegyeladásból 35 millió dollárt tettek ki az IMAX-vásznas vetítések, ezek 13,9 millió dolláros bevételt jelentettek a nemzetközi jegypénztáraknál - a tengerentúli bevételek 14,8 százalékát.

"Hisszük, hogy ez csak a kezdete annak, amit az Oppenheimer elérhet a globális jegypénztáraknál" - mondta Rich Gelfond, az IMAX vezérigazgatója.