Még idén jöhet a reklámokkal turbózott Netflix, mondjuk a részleteket

Az Apple-t kivéve az idei évre szinte minden streamingszolgáltató bejelentette, hogy a jövőben hirdetések is megjelenhetnek az online platformokon.

Ez alól a Netflix sem kivétel, és talán okkal jelenthetjük ki, hogy az elmúlt hónapokban több alkalommal volt kisebb-nagyobb botrányoktól hangos a vállalat háza tája. A napokban írtunk arról, hogy az Egyesült Államokban az elmúlt években közel 1700 címmel csökkent a tartalomkínálat, a szolgáltatási díjak ellenben emelkedtek.

A The New York Times legfrissebb értesülései szerint a Netflix a tervek szerint idén a negyedik negyedévben vezeti be majd a hirdetéseket  felületein, emellett pedig bevezetésre kerül a korlátozott jelszómegosztás is.

“Igen, ez gyors és ambiciózus, és megkövetel néhány kompromisszumot. Az Apple-t kivéve minden nagyobb streamingszolgáltatónak van hirdetésekkel támogatott szolgáltatása. Az emberek jó okkal akarnak olcsóbb lehetőségeket” - olvasható a Netflix közleményében.

Reed Hastings, a Netflix társ-vezérigazgatója korábban azt mondta a befektetőknek az első negyedéves eredménybeszámoló során, hogy a reklámokkal támogatott platform bevezetésének lehetőségét "a következő egy-két évben" fogják kitalálni. Érezhető, hogy ez az ütemterv mostanra jelentősen megváltozott.

“Akik követték a Netflixet, tudják, hogy elleneztem a reklámok bonyolultságát, és sokkal inkább rajongok az előfizetés egyszerűségének. De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének. És annak, hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének és reklámtűrőek, azt kapják, amit szeretnének” - nyilatkozata korábban Hastings.

A Netflix jelenleg több tervezetet kínál különböző fizetési szinteken. A legnépszerűbb csomagja 15,49 dollárba kerül havonta, a reklámmal támogatott opció ennél kevesebbe kerül majd. A streamingszolgáltató azt is nyilvánosságra hozta, hogy 2022 első negyedévébe 200 ezer fizetős előfizetőt veszített globálisan, ami a vállalat piaci kapitalizációjának mintegy 70 milliárd dolláros zuhanásához vezetett, mivel a részvényárfolyamok súlyosan zuhanni kezdtek.

A Netflix legutóbb azzal került a figyelem középpontjába, hogy a saját befektetői perelték be. Erről itt írtunk bővebben.