Mozit vesz a Netflix?

Ha igazak a pletykák, a Netflix végre megoldást talált a mozis bemutatóira – méghozzá azt a nemesen egyszerű utat, hogy vásárol magának pár mozit.

Mivel az elmúlt években a streaming szolgáltatás egyik legnagyobb nehézsége abból adódott, hogy a filmjeit viszonylag nehezen tudja mozikban bemutatni, és ezzel számos releváns lehetőségtől és potenciális díjtól esik el, így a vezetőség arra adta a fejét, hogy gond egy szál se: vásároljunk filmszínházakat, ahol majd bemutathatjuk a filmjeinket azoknak, akik ragaszkodnak a régi filmes élményhez, és így egy csapásra megoldódik az a gond is, ami legutóbb a Cannes-i Filmfesztiválról golyózta ki a Netflix filmjeit – történetesen az, hogy némely fesztivál, díj és ország szabályai ragaszkodnak a rendes, mozis bemutatókhoz.

A cég már szemet is vetett a Landmark Theaters moziláncra, ám a biznisz végül meghiúsult, mert a Netflix túl magasnak tartotta a Landmark tulajdonosai által megállapított vételárat. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Netflix feladja ezt a missziót, hiszen annyi mozi van még a világon.

És biztos, hogy komolyan is gondolják a dolgot, hiszen a Netflix ugyanúgy áhítozik az Oscarra, mint bárki más a filmiparban: ez a lépés jelentősen javítana filmjeik kritikusi megítélésén, és kihagyhatnák a dologból az óvatos mozitulajdonosokat, akik nem szívesen mutatnak be olyan filmeket, amelyeket rögtön meg is lehet nézni a neten.

A Netlifx eddig sem volt szégyellős, ha a pénzköltésről volt szó: a látszólag kiapadhatatlan bankszámlájukról folyamatosan ömlik a pénz az eredeti tartalmak gyártására és promotálására – a mozik vásárlása talán egy szükséges rossznak tűnhet, de mindenképp egy lépés afelé, hogy a sok szempontból rozsdásan és porosan működő Hollywood új utak felé induljon. Egy olyan belépővel, akinek sok van abból, ami a filmhez kell: pénzből.