Netflix: Ez az új trend véget vethet a darálásnak

A Netflix hosszú éveken át valóságos monopóliumnak számított a streaming területén. Nem csoda, hogy sokáig csak növekvő számokat tudott produkálni és a piac legnagyobb szereplője még ma is. Mára azonban igen komoly konkurenciával kell megküzdenie az előfizetők kegyeiért és bizony ebben a harcban egyre több komoly gyomrost szed be a riválisoktól. De lehet, hogy megtalálta a titkos fegyvert? Ami nem is annyira titkos és nem is biztos, hogy úgy fog elsülni, ahogy szeretnék.

A Netflix egyik legnagyobb vonzereje sokak számára kezdettől fogva az volt, hogy a hagyományos televíziókkal szemben lehetővé tette a sorozatok vagy filmek "darálását". Mivel a sorozatok évadjait egyszerre tette elérhetővé, így az előfizetők akár egy ültő helyükben a teljes évadot meg tudták nézni.

Sokak számára ez nagyon vonzó ajánlat még ma is, ám a szolgáltatónak már kevésbé. És erre pont a konkurencia mutatott rá. Az olyan szolgáltatók, mint a Disney+, az AppleTV+, az HBO Max vagy az Amazon Prime, más struktúrát választott, amivel hosszabb távon kötik magukhoz az előfizetőket. Ezt szeretné egyre inkább lemásolni a Netflix is, de sokan ennek nem fognak örülni.

Sőt, sokan már most sem örülnek neki, ugyanis a nagyobb sorozatai esetében már kísérletezik a szolgáltató. Arról van szó, hogy a jövőben már nem fogják egyben elérhetővé tenni a sorozatokat. Ehelyett az új évadokat feldarabolják, hogy milyen felosztásban, az képlékeny. De azzal, hogy egy évad első és második fele közé beiktatnak néhány hetes vagy akár hónapos szünetet, reményeik szerint azt eredményezheti, hogy az előfizetők hosszabb távon is a szolgáltatónál maradnak.

A darálás ugyanis gyakran azt eredményezi, hogy egy-egy előfizető csak egy-két hónapig marad a szolgáltatónál, amíg ki nem pörgeti azokat a sorozatokat, amik érdeklik. Így viszont hosszabb távon is elő kell fizetniük, ha látni szeretnék a kedven sorozatuk folytatását.

Ehhez hasonló modellt követ a Disney+, ahol például elsütik egy sorozat első két-három epizódját, majd a többit hetente teszik elérhetővé. A Netflix részéről is vannak már hasonló próbálkozások, ráadásul a nagyobb érdeklődést kiváltó sorozatokkal kísérleteznek jelenleg. Kérdés az, hogy ezzel sikerül-e tényleg hosszabb távon is magukhoz kötni az előfizetőket vagy csak pusztán magukra haragítják őket.