Újabb nagy változás jöhet a Netflixre: Drágább lesz az előfizetés?

A Netflix még csak most kezdett bele világszerte a komoly szigorításokba, ami a fiókok megosztását illeti...

...de úgy tűnik, a streamingszolgáltató máris a következő drasztikus változással "fenyegeti" felhasználóit. Az alap előfizetési modell vége a láthatáron...?

Tavaly óta már nem csak reklámokkal ellátott, olcsó Netflix-előfizetés létezik, hanem egyre inkább "támadják" a szolgáltató részéről a fiókok széleskörű megosztásának lehetőségét más háztartásokkal. A jelek szerint azonban ezzel még nincs vége a Netflix rövid időn belüli drasztikus változtatásainak: egy új kanadai fejlemény szerint a népszerű Netflix alap előfizetési modell hamarosan a múlté lehet!

A streaming világa állandó változásban van, nem utolsósorban azért, mert újabban számos problémával kell szembenéznie. A kiélesedő piaci versenyben sok szolgáltatónak továbbra is óriási kiadásokat jelentenek a tartalmaik, amelyeket azonban stagnáló vagy csak a nagyon lassan növekvő előfizetési számok ellensúlyoznak.

Ennek a nehézségnek a kiegyenlítésére a legkülönfélébb intézkedésekhez folyamodnak, amelyek közül néhány igen ellentmondásos, mint például az exkluzív tartalmak törlése a jogdíjak megtakarítása érdekében, ahogyan azt a Disney+ nemrégiben tette, és ahogyan azt a Paramount+ hamarosan tenni fogja.

De magukon az előfizetéseken is újra és újra kiigazításokat hajtanak végre, különösen a streaming csúcstartó Netflix esetében. Ez azonban nem csak időnkénti áremeléseket jelent, hanem magának az alapvető előfizetési rendszernek a megváltoztatását is, hogy vagy új felhasználókat vonzzanak, vagy a meglévőkön keresztül jussanak több profithoz. Legideálisabb esetben a kettő egyszerre való elérése a cél.

A jelenlegi előfizetési opciók

A Netflix-előfizetés megkötésekor jelenleg (még) az alábbi négy különböző funkciótartományú és ennek megfelelően eltérő árú modell közül választhatunk (legalábbis Kanadában):

- Standard előfizetés reklámmal: Full HD, egyszerre két eszközön streamelhető (4,99 havonta).

- Alap előfizetés: HD, egy eszközön streamelhető és letölthető tartalom (7,99 euró/hó)

- Standard előfizetés: Full HD, a tartalom egyidejűleg két eszközön streamelhető és letölthető, egy további tag egy másik háztartásból (12,99 euró/hó).

- Prémium előfizetés: UHD, a tartalom egyidejűleg négy eszközön streamelhető és letölthető, további két tag más háztartásokból (17,99 euró havonta).

Ezek a modellek a legtöbb Netflix-országban léteznek (bár eltérő árakkal). Kiemelkedő kivétel Kanada, ahol egyre szaporodó dühös Twitter-reakciók szerint többé-kevésbé csendben és titokban megszüntették a fent említett alap előfizetési lehetőséget. És nagyon valószínű, hogy hamarosan Németországban is valami hasonló fog történni. Kérdés, hogy elgyűrűzik-e ez a változtatás Magyarországig is...

Változtatások Europában is?

A Netflix időről-időre teszteli az új funkciókat vagy változtatásokat egy korlátozott területen, mielőtt széles körben bevezetné vagy ismét elhagyná őket. A kanadai újítás azonban több mint egy teszt, hiszen ez az alapvető változás az egész ország összes előfizetőjét érinti. De nemcsak ez a konkrét intézkedés utal arra, hogy a Netflix hamarosan más országokra, például Németországra is kiterjesztheti a megszorításokat, hanem egy rejtett átnevezés is erősen erre mutat.

Egészen a közelmúltig ugyanis a "reklámmal ellátott standard előfizetést" még "reklámmal ellátott alap előfizetésnek" hívták. Az a tény, hogy a nevet most a következő magasabb előfizetési modellhez igazították (ahogyan ez Kanadában is történt az alapmodell megszüntetése előtt), arra utal, hogy az alapmodell hamarosan ebben az országban is teljesen megszűnik. Ráadásul az alapmodell most már a Netflix-előfizetés felvételekor is el van rejtve, és először az "Összes előfizetés megjelenítése" gombra kell kattintani ahhoz, hogy egyáltalán láthatóvá váljon

Bár a németeknél még nincs hivatalos megerősítés a legkedvezőbb opció megszüntetésről, így még nem tudni, hogy a változtatás valóban megtörténik-e, de ezek után már nem lenne meglepő. Az alapmodell sok felhasználója hamarosan választhat, hogy vagy átvált a következő, drágább alapmodellre, hogy nagyjából ugyanúgy használhassa a Netflixet, mint eddig (ami azonban elég tekintélyes, havi 5 eurós áremelkedést jelentene a német felhasználók számára), vagy átvált az olcsóbb reklámmodellre, amelyben óránként összesen négy-négy perc reklámmegszakítás van, amelyeket 15-30 másodperces reklámok formájában játszanak le a filmek és sorozatok előtt és közben.

Bízunk benne, hogy hozzánk minél később vagy legideálisabb esetben soha nem ér el ez a változtatás...