2021.06.29 14:50 Kóborló Olvasottság: 160x
3

Ismételjünk? Így inkább ne!

Eli Roth 2002-ben debütált a Kabinláz című horrorfilmjével (előtte csupán egy rövidfilmet és egy tévésorozat egy epizódját rendezte), és azt kell, hogy írjam, igencsak emlékezetesre sikeredett a bemutatkozása, mert egy kellően erős alkotással örvendeztette meg a horrorrajongókat. A későbbiekben azért tett némi kikacsintást más műfajú filmekhez, de az olyan alkotásai miatt, mint a Motel első két része vagy a 2013-as The Green Inferno, mindig is a horror műfajához fogom kötni a nevét.

Valahogy van egyfajta jellegzetessége azoknak a horroroknak, amelyeket ő készített, és talán ezért is érintett rendkívül rosszul, hogy 14 évvel a Kabinláz bemutatása után remake-eltette a saját alkotását. Mondjuk a rendezői feladatokat itt átengedte egy kevésbé ismert úriembernek, Travis Zariwnynek (akinek a nevét nem nagyon gondolom, hogy meg fogom bármiért is jegyezni, hisz 2007-es debütálása óta semmi emlékezetesre nem futotta neki, és nem ezzel a filmmel fog hatalmas ismeretséget szerezni a horrorrajongók körében, szerintem).

Ismételjünk? Így inkább ne!

Tehát Mr. Roth nem vállalta a rendezést, viszont szinte minden másban ott volt a neve ennél a produkciónál. Ott volt mint forgatókönyvíró, producer, még egy apróbb szerepet is vállalt a filmben (amit végül kivágtak), és egyes pletykák szerint még a vágásban is segédkezett. Ezeket még nem is nagyon mondanám hatalmas nagy gondnak, hisz ki ismerhetné jobban azt a filmet, amit 14 évvel ezelőtt elkészített, és ki tudná jobban nála, hogy mivel lehetne a remake jobb, mint az eredeti változat? Igen ám, de vajon mennyire volt létjogosultsága ennek a remake-nek?

Sajnos Hollywoodban már jó ideje tart a remake-láz, és nem nagyon hiszem, hogy ezzel egyhamar leállnának. Nem tartom magam egy remake ellenesnek, nem mondom, hogy egyből elítélem eme filmek elkészültét, főleg, ha látom az értelmét is, és nem a kreatív ötlettelenség tükröződik majd vissza. Nos, ennél a filmnél pont, hogy azt láttam, amit végképp nem szeretnék látni soha egy újrafeldolgozásban: ötlettelenséget.

Egy remake elkészítésénél nagyon fontos figyelembe venni olyan tényeket, hogy miért is kell az adott filmet remake-elni. Lehetséges példák erre a filmes technika fejlődése vagy a plusz ötletek az alaptörténethez, amikkel több lehet majd a kész film. Egy horrorfilmnél az ingerküszöb kitolódása miatt az erősebb vizuális megjelenítések is szóba kerülhetnek, és még számos ok lehetséges, amik felhasználásával akár sikeres is lehet egy remake. Viszont itt én semmi effélét nem vettem észre, és emiatt kimondottan nagyot csalódtam ebben a filmben. Persze minimális változtatásokat eszközöltek benne, de ettől még mindig az volt az érzésem, hogy maximálisan önismétlő maradt.

Csak remélni tudom, hogy ha valaha folytatják a Kabinláz szériát, akkor sokkal, de sokkal több kreativitással fogják azt tenni, mint itt. Bár lehet, hogy hagyni kéne az egészet, hisz a 2002-es, első Kabinláz óta csak romlik a minősége.

horror

A nagy sikerű horrorkomédia rebootja, melynek eredeti része beindította Eli Roth karrierjét. több»

3